Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hej allihop...
    Kikar bara in lite för att meddela att jag lever även om jag inte varit så aktiv i träsket på senaste tiden. Ligger lite lågt tills vidare i väntan på bebis, men det har inte hindrat mig från att shoppa lite iaf: är helt förälskad i BG:s nya papper! Men det blir väl inget gjort av dem just nu innan lillskrottan bestämt sig för att titta ut antar jag... Den som lever får se
    Men jag håller koll på er iaf och beundrar era fina alster

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så lillprinsessan i magen!
  • bitte71

Hej hej allihop...
    Nu kommer jag definitivt inte ha tid att scrappa på ett tag för jag snusar bebis i massor nuKyss Agnes föddes i tisdags 27/2 och är söt som socker givetvis - får bli ett första året album till henne också såsmåningom Ska försöka följa er här i träsket ändå så jag inte hamnar helt utanför - ha det gott alla och scrappa på nu! *viskar att det finns bilder på sötnosen i galleriet*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så lillprinsessan i magen!
  • bitte71

Åh, mycket att läsa igenom nu ser jag... Återkommer med feedback senare!

Ville bara viska att 2XA som brukar hänga här i tråden oxå ibland fick en liten tjej på förmiddagen - grattis! Blir säkert en hel del bebisLO:s från henne framöver misstänker jag!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och Agnes 070227
  • bitte71

Hallå allihop...

Känns som om jag aldrig har tid att kommentera allt som händer härinne, även om jag läser varje dag. Men nu har jag läst de sista sidorna iaf och kikat runt lite hos er, många fina LO:s har jag sett! Och grattis till DT-uppdrag och publiceringar och vinster av diverse slag och så är jag jätteavis på alla som har varit på mässa och spenderat massa pengar

Såg att ngn frågade om Lifetime Moments: jag har handlat därifrån en gång och är jättenöjd, sakerna kom snabbt och inte speciellt dyr frakt var det heller

Trots att jag haft en liten mammagris fastklistrad vid brösten den senaste månaden så har jag hör och häpna hunnit att scrappa lite: är jättescrapsugen nu! Har köpt lite motivstämplar och börjat göra kort - jättekul! Sedan gjorde jag en dörrskylt till Oscars rum (fick inspriationen till den från swe scrapbloggen - var ngn som gjort en sådan där).
    Så i galleriet finns nu två kort (i mappen egna kort), dörrskylt (under altered scrap) och en ny LO (efter förra veckans skiss på swebloggen). Risa och rosa gärna!

ska försöka bli lite bättre på att kommentera här inne också!

• bitte71

Blue Vapor: vi ska faktiskt åka och kolla på Canons skrivare idag - den ska vara jättebra tydligen! Men den är nog rätt svår att få tag på, verkar vara slut på många ställen för den är rätt populär

Hm, får återkomma nu går matsirenen  - IGEN...

• bitte71

Jättefina LO:s ni lagt upp idag!

Och WIIEEE, vi har köpt fotoskrivare idag - blev Canons MP600 och jisses vilka bra bilder den skriver ut * kan man bli kär i en skrivare*? Det bästa är ju att man kan skriva ut små bilder också, har haft svårt att få ihop det annars i Photoshop.

Tänkte sätta mig och scrappa lite nu när båda småsmulorna sover. Jag ska göra en "Nyfödd"-LO om minsta smulan, men har lite svårt att få till det med de där idbanden man får från BB, vill ha med dem men vet inte hur jag ska få det snyggt. Har för mig att jag sett en LO hos ng där man använt en stor blomma och satt fast banden från I mitten - ngn som vet vems det var? Har för mig att det kanske var Meli? Eller kan ni komma på ngt anat sätt att fästa dem snyggt -vill nog inte bara stoppa ner dem i en plastficka tror jag...

ska kika in till kikkan nu

• bitte71

Venezuela: jättefin LO! Så enkel och ändå jättevacker

Och jag har tittat runt på er andra också, och det är inte klokt så mkt snyggt ni får ihop!

Nu har jag snart skaffat mig en scrapblogg jag också, precis som en miljon andra Kan återkomma med adressen senare, ska trixa lite till med den

• bitte71

En ny LO från mig, gjord efter swe scrapbloggens skiss förra veckan:
    så tröttLO.jpg
    Nu ska jag lägga mig och sova lite med lillsmulan, hade egentligen velat scrappa men jag orkar faktiskt inte nu. Får se om jag kan sitta en stund i kväll istället

• bitte71

Hallå hallå...

TACK för alla era söta kommentarer ang min LO igår *rodnar*

Matriark och kanskesnart: jättefina LO:s! .-)

Sydskåning: vilken fin ram!

SandraK: *skrattar* kul att bevara såna samtal

Tjej83: Jag bara scrappar, Linnéas album är fullt för länge sedan men jag har inte köpt ngn nytt. Så ska jag ju göra ett till Agnes också, men just nu scrappar jag bara och lägger på hög tills jag köpt album Och jag har satt månader och blandade saker huller om buller i Linnéas album.

Är fortfarande lite matt efter att ha legat böjd över toastolen i går kväll och större delen av natten i kräksjuka. Trodde jag skulle slippa det men inte då. Oscars kommentar till det hela igår kväll var: Men mamma, ska du ha en bebis -IGEN??! (Han har ju råkat se mig några ggr under mitt graviditetsillamående, fastän jag försökt dölja hulkningarna så gott jag har kunnat ) Men nu mår jag bättre, och ska försöka scrappa lite i kväll

• bitte71

MiaB72: den var också jättesnygg!

• bitte71

Hm, då ska vi se...

Flower Girl: tycker som de andra bäst om det första kortet, även om det andra var jättefint också!

Venezuela: jättefin och enkel LO!

claudia: så många fina LO:s - gillade verkligen "Badbrud" men även de andra förstås! Du är så duktig!

Fnyz: vad ska jag säga - snyggt som alltid!

Pylle: samma där - vad fint du fått till det med papperen från BG - tycker de är svårscrappade även om de är så vackra så man inte knappt vågar klippa i dem

Det var väl alla hoppas jag, varit inne hos Edma och kommenterat där också... Är det ngn jag glömt ber jag om ursäktGenerad

Vill scrappa också, men det är knepigt att få tiden nu - speciellt när lillsmulan är i en tillväxtperiod och ska snutta HELA tiden... Då är det enda man kan göra att sitta och surfa, för scrappa går det bara inte att göra samtidigt som man ammar Eller är det ngn som har tips på hur man gör då så är det välkommet

HAr iaf gjort ett litet kort, de senaste dagarnas skrala pysselskörd:
    tackkort2.jpg

Nu ska jag surfa vidare, tror jag ska in på Lifetime Moments och göra en låtsasbeställning och drömma om allt jag ska köpa från "overthere" när skattepengarna kommer

• bitte71

SandraK: jättesnygg LO!

BV: jaså det blev inte Canons skrivare? Den köpte vi och jag är SÅ nöjd med den - jätteskönt att kunna skriva ut de kort man har lust att scrappa för tillfället

malin ulrika: ska kika in till dig strax

Jo79: jättefin LO du också! Och grattis i efterskott från mig också

Det blev faktiskt en ny LO igår, när lillsmulan äntligen somnade:

nyföddLOAgnes.jpg Jag velar lite om jag tycker den passar som "nyfödd"LO- kanske är lite för mörka och tråkiga färger? Jaja, risa och rosa gärna!

• bitte71

Venezuela: jättefin LO! Fina papper och vackert kort!

Mitzy: superfin - vilket underbart kort på sötnosen! Han kommer bli riktig hjärtekrossare med de ögonen

Tessah: välkommen hit Som Örnen sade: i första inlägget och trådstarten finns lite tips. Du kommer säkert snart att fastna i träsket du med!

Tjej83: vet faktiskt inte om man kan skicka samma LO till flera tävlingar - skickar aldrig in ngt själv. Men det borde man väl få...?

molnen: om ni ska till Ullared så är det ju inte så långt kvar till Halmstad - där finns Brunsons (www.brunsons.se ). Och i Haverdal (ca 15 km norr om Halmstad) ligger alteljé lektyg och hantverk (http://www.lektygochhantverk.se/). Har inte varit där själv dock så jag vet inte riktigt hur utbudet är

• bitte71

Örnen76: jättemysiga filurkort du gjort - tyckte också bäst om det rosa

Eddiesmamma och Sosofofie: fina LO:s och kort!

HAr scrappat idag med, men den LO:n är gjord efter swescrapbloggens skiss den här veckan så jag visar den inte idag Sedan måste jag bli klar med utmaningsLO:n, för vi ska lämna in den här datorn på reparation (båda cd-brännarna är sönder). Visserligen har vi en dator till så jag kan surfa iaf, men det är den här datorn vi läser ur korten ur kameran på och har allt viktigt i

Vill också gå på event *surar*

• bitte71

Sosofofie: jättefin LO - gillar hur du gjort med banden! Och jag är fortfarande inte i fas med Linnéas månadsLO:s (hon är snart 17 månader). Men nu ska jag börja på Agnes album också, så då blir det ändå fler månadsLO:s! Men jag tycker ändå att de är rätt viktiga att ha med

Venezuela: otroligt vacker och gripande LO! Förstår att det var jobbigt att göra den men den var jättefin

Nu har jag blivit med clearstamps, eller ja inte än då men jag har beställt de där swirlstampsen från Stellas. Har varit på jakt efter dem länge, men de verkar vara slut överallt Men hoppas jag får dem imorgon *glad*

Nu lägger jag ut LO:n jag gjorde efter swe scrapbloggens skiss förra veckan, skickade in den men den blev inte publicerad:
    sweetheart.jpg

• bitte71

Så fina LO:s alla lägger upp - ingen nämnd ingen glömd den här gången! Håller själv på med utmaningsLO:n, men jag önskar att dygnet hade mer än 24 timmar *gäsp* Är så trött när minsta tjejen somnat på kvällen så då har jag inte orkat utan stupat i säng själv

• bitte71

Tjing tjing!

Har skaffat en blogg jag med:
    http://blog.bahnhof.se/wb863562
    Vet inte riktigt hur jag ändrar namnet på den så att webadressen blir den som jag har döpt själva bloggen till? Ngn som vet? Har fått bloggutrymmet via min internetleverantör så det kanske inte går att ändra?

Ni som har bloggar, kan ni inte skriva ut adresserna så jag kan länka? Har några stycken, men vill ha fler ju!

Och superduperfina LO:s ni lägger upp, gud vad duktiga ni är allihop!

• bitte71

pylle och matriark: tack tack *ska genast lägga till er*

• bitte71

Marajjah: *lägger till dig med*

• bitte71
    roha skrev 2007-04-17 17:17:26 följande:
    Nu när alla har en blogg....alla utom jag.... Är det nån som har en blogg som nästan bara e me scrapbooking tankar o grejer? O så undrar jag om man kan få lov att länka nån från mig blivande scrap-butik? När den väl kommer igång vill säga.Jag ska ha en del i butiken som jag ska kalla inspiration, o det hade vatt kul att ha nån annan än mig själv där som inspirerar.... så om nån vill så tar jag tacksamt emot det..
    Du får använda min också om du vill, handlar mest om scrap men lite annat också!
    blog.bahnhof.se/wb863562 maries scrap och såntblogg
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket