Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Åhhh, vad fina LO´s ni visat upp här. Sitter i skolan och ska precis avsluta lunchrasten och börja passet till 16.45 Ledsen

• tjenixen
    Blue Vapor skrev 2007-01-25 23:42:17 följande:
    Hm, och JAG handlar aldrig på Magnolia/Dreamcottage längre.....  många som är missnöjda med dem också Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jag har hört så mycket om att de inte skickar, inte hör av sig, bara strul hit och dit så jag handlar absolut inte av dem. De får ha hur mycket fint som helst men mina pengar får de INTE. Finns så många andra butiker som är mer måna om sina kunder och som inte beter sig så.

Kul i alla fall att scrapbooking mm kom igår. jag har inte hunnit kika så mycket i den än.
  • tjenixen
    Loppan79 skrev 2007-01-28 12:35:54 följande:
    Cia - aha nu fattar jag Sjävla chipboarden trycker man ut från de ramarna, men jag valde att använda även ramarna vilket jag itne tror  är meningen . Jag har inte förpackningen kvar så jag kommer inte ihåg märket .
    Jag använder alltid både ram och bokstav eller bild när jag kör med chipboards. Klart man måste spara och använda allt:)
  • tjenixen

Har ni frossat i Scrapbooking mm i helgen nu eller? Jag har gluttat i den och jag tycker den blir bättre och bättre ju fler nr som kommer. Har just varit inne och förnyat min prenumeration med så jag inte glömmer bort det innan vi drar till varmare breddgrader.

Har ni några andra tidningsfavoriter?

gift 4-barnsmamma som pluggar till förskollärare
  • tjenixen

haha och jag som har en hel del att plugga har gjort 1/3 och så fastnade jag vid datorn hmmmm.... Scrappa det får jag nog göra när jag dör eller nåt känns det som nu. har inte gjort mer än 4 LO´s på hela året och har som mål att komma upp till 100 innan året är slut.
    Har ni några scrapmål?

• tjenixen

nä, jag tävlar inte heller men har 100 som ett litet mål ändå. Förra året gjorde jag 153 LO´s och hade då oxå målet 100 så därför tyckte jag det var lite kul att fortsätta med 100 som mål så jag kan se om jag kommer så långt i år med men det gör inget om det så bara blir 11. Alla LO´s är jag inte supernöjd med, vissa är bra andra bättre och vissa dom bara är:)

• tjenixen
    Förvånad Fundersam undras hur många jga gjort sen jag började hmmmmm
  • tjenixen
    Emmixen skrev 2007-01-29 13:08:52 följande:
    Måste bara klaga lite... Jag är besviken nu. Jag har längtat så efter beställningen jag skickade i onsdags morse till Magdas. Jag har inte fått grejerna än! Jag har ingenting emot någon, jag är bara  besviken för jag har längtat så mycket. Står ju att det är 2-3 leveransdagar, så jag förstår inte varför det inte kommit än? Har någon mer varit med om det?Hoppas att det kommer i morgon... www.emmixen.se
    2-3 dagars leverans är nog utan helg inräknad och då bör det ju dyka upp imorgon då om du inte fått det än .Så känner jag spontant. Magdas brukar vara snabba och att det dröjer någon dag tycker inte jag att det är något att bli upprörd över. De är rätt hårt belastade våra scrapbutiker så för att inte alla ska gå på knäna så känner jag personligen att det inte är bra att ha orimliga krav på dem utan tänka på att de oxå är människor. Sen är det ju en annan sak om det dröjer bra mycket längre än vad som står och man inte hör något utan det har nästan blivit deras policy att dröja och dra ut rejält på tiden med leveranser, då är det definitivt inte kul.
    Men jag tror ditt paket kommer imorgon för Magdas brukar kunna vara snabba.
  • tjenixen
    Blue Vapor skrev 2007-01-29 13:21:51 följande:
    Måste fråga er som kan..... HETER de vita bazzillerna något? Alltså typ "snow" eller nåt annat vitt......  Måste beställa vita, och jag blev osäker....... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    ja, det finns en rad olika vita bazziller, beror på vad du ska ha för struktur på den helt enkelt :)
  • tjenixen
    kanskesnart skrev 2007-01-29 13:20:20 följande:
    Emmixen: Vad tråkigt Kanske är så många som upptäckt butiken nu (har för mig att den är relativt nyöppnad) att de fått mer att göra och därför tar längre tid på sig att skicka grejerna? Men jag tycker med du ska maila och fråga.Puffar för min fråga förut angående tidningen. Vet någon om den kommit ut i butikerna än (nya numret altså)??? Har läst att den skulle komma ut 28/1 på någon sida och 30/1 på en annan (Funderar på om man ska chansa & åka de 2 milen det är till närmsta försäljningsstället eller vänta )
    tidningen kom ut i butik före den kom till oss som prenumererar, är det förresten den svenska du menar? Den ahr varit slutsåld på flera ställen redan.
  • tjenixen

vita bazziller förresten:

canvas: white, chantilly,

fourz: avalanche

trios: lily white

corduroy: brilliant white

garden path: eggshell

PWL: cottonwood

Orange peel: KI White

Washboard: snow

classics: gardenia

det var de jag hade i mitt album tror jag. Bra med swatcharna ibland:)

• tjenixen
    Asrta1 skrev 2007-01-29 13:38:25 följande:
    tjenixen skrev 2007-01-29 13:36:03 följande: vita bazziller förresten:canvas: white, chantilly, fourz: avalanchetrios: lily whitecorduroy: brilliant whitegarden path: eggshellPWL: cottonwoodOrange peel: KI WhiteWashboard: snowclassics: gardeniadet var de jag hade i mitt album tror jag. Bra med swatcharna ibland:) Den boken RAKr jag gärna Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    haha, det trodde du ja:) Känner att jag kommer ha stor nytta av den nu när jag äntligen fått den klar.
  • tjenixen

X:et har jag men den står oanvänd typ på hyllan numer. Använder limpenna till smådelar.

• tjenixen

ujuj vad ni skriver.Hinner inte ens läsa ikapp allt ni babblar om här, pladdertackor  :)

• tjenixen

här är jag uppe lååångt före tuppen som varja dagtyp, så är det med morgonpigg son :( Men nu sitter småbarnen och ser på playhouse disney och jag ska städa arbetsbänk och få lite mer ordning på packning mm. Scrappa blir det nog inget i dag heller då jag är ensam med båda de små hela dagen.

• tjenixen
    Camasunary skrev 2007-02-03 19:09:59 följande:
    Mammsy: Förresten så vill du nog inte ha en scrapaffär; har hört att innehavarna aldrig hinner pyssla själva!!
    och flera går in i väggen och blir utmattade etc. Så take it easy och simma lugnt:)
  • tjenixen
    Tjej 83 skrev 2007-02-03 19:15:16 följande:
    men tänk va mycket saker. ohh hade blit galen o stängt butiken o scrappat tills ja blitt inlaggd haha. kanske jobbigt o ha...
    då skulle du nog gå i kk rätt snart om du skulle scrappa upp allt i affären:)
  • tjenixen
    Bejbi78 skrev 2007-02-03 19:18:25 följande:
    Wohoo, vilken ego-boost Äntligen fattade jag mod och knatade iväg till en butik här i byn för att fråga om hon händelsevis kunde vara intresserad av att ha handgjorda kort i sitt sortiment- och det var hon Jag hade med mig två stycken proppfulla lunch pails med "visnings-ex", och vartefter som hon bläddrade så frågade hon med lite halvt skräckfylld röst vad jag tog för dom *s* Hon förstod ju att de inte var "gratis" med tanke på allt arbete som läggs ner på dem.Men- vi gjorde en deal som känns bra för oss båda, så nu ska jag dit på onsdag förmiddag med ett lass, så nu blir det ett par dagar/kvällar av frenetiskt kortmakande för min del.Liiite prestationsångest känner man allt, men framför allt ska det bli KUL!
    härligt, grattis.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket