• roha

Förr oss som är fast i Scrapträsket

annika5064 skrev 2007-02-05 20:59:02 följande:
    roha skrev 2007-02-05 20:57:58 följande: Jag har en liten fråga.........Va e doodla/doodling??? Såg i Scrapp-tidningen att man kunde doodla i sitt tagalbum, o eftersom att jag hade tänkt göra ett sånt till min mamma till alla hjärtans dag, hade det vatt kul att veta va doodla e för nåt??? Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???Att rita på frihand...
    okej!
    tänk att det kunde va så enkelt!

tack ska du ha o gonatt på er alla!
  • roha

Ingen som e vaken??????????

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • roha

Letar efter en sån soufflepenna på panduro, emn jag hittar inte.
    Hittade embossingpennor...e det samma sak????

Gomorron förresten!!

• roha

Hej hej!

Finns säkert svar på detta nånstans, men ska jag va ärlig så orkar jag inte leta.
    När det gäller foamstamps......kan man använda sig av vilken akrylfärg som helst?
    E det svårt att få till ett ord me dom så att det blir snyggt?

Gomorron förresten!

• roha
    Jo79 skrev 2007-02-10 10:07:00 följande:
    roha skrev 2007-02-10 10:03:52 följande: Hej hej!Finns säkert svar på detta nånstans, men ska jag va ärlig så orkar jag inte leta.När det gäller foamstamps......kan man använda sig av vilken akrylfärg som helst?E det svårt att få till ett ord me dom så att det blir snyggt?Gomorron förresten! Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???Jag tror att det är väl vilken akrylfärg som helst... jag har ett set köpt på CO som jag använder ofta, och det går hur bra som helst. Billigt oxå!! Svårt är det inte, men det kan vara lite trixigt att få det rakt. Men jag är inte så noga med det, hade jag varit det hade jag blivit tokig! Ser det som att det är charmigt med lite vint och snett... Mamma till KaramEllen
    Okej! Tack så mycket....
    klart det ska va lite snett, det ska ju synas att det e hemmagjort!
  • roha
    kikkan skrev 2007-02-11 11:04:02 följande:
    God förmiddag på er tjejer!Har en liten fråga, hoppas nån kan svara. Hur gör man när man bigar? Har förstått att man gör en skåra i pappret, men hur då? Så man inte skär sönder pappret? Använder ni en kniv då eller vad? Om man bigar ett papper, då kan man väl vika pappret utan att det blir så där konstigt i skarven?
    Jag har faktiskt lärt mig att biga alldeles nyss nästan.
    jag tar en vanlig matkniv o drar me baksidan av eggen låängs den kanten jag ska vika.

Blir jättebra! O inte alls så svårt!
  • roha
    Emmixen skrev 2007-02-11 10:33:40 följande:
    Jag ska till Lund imorgon och stanna där tills på onsdag på sjukhuset för att prova ut andningshjälpmedel och om vi får en stund över kanske vi åker nånstans.. Är det nån som vet om det finns nån scrapbookingbutik i Lund som är stor och bra? Eller om det finns någon öht? www.emmixen.se
    Hur nära Lund det e har jag ingen kollpå, men från trelleborg tar det ca 1 timme att köra till Pema i hörby o dom hålle rpå aytt bygga upp skånes största scrapavdelning...
    Kanske kan va nåt???
  • roha
    Emmixen skrev 2007-02-11 10:33:40 följande:
    Jag ska till Lund imorgon och stanna där tills på onsdag på sjukhuset för att prova ut andningshjälpmedel och om vi får en stund över kanske vi åker nånstans.. Är det nån som vet om det finns nån scrapbookingbutik i Lund som är stor och bra? Eller om det finns någon öht? www.emmixen.se
    det e ca 3,5 mil mellan lund o hörby...men det e ju inte så långt om ni har lite tid att ta kål på.
  • roha
    DecemberLove skrev 2007-02-11 11:15:10 följande:
    Några frågor:Hur får man utstående bokstäver?Hur får man brända kanter?
    utstående bokstäver..hur menar du då? det finns ju häftkuddar som e lite tjockare...

Brända kanter gör jag me en tändare... tänd lite på pappret o släck det direkt me fingrarna, tar lite tid, men jag tycker det  blir skitsnyggt.
    man kan ju använda typ chalk oxå om man vill...
  • roha

Jag ska göra ett minialbum till min pappa tänkte jag.
    Där e 10 sidor o måttet e 4*4 tum.
    Va tror ni om att ha samma färgtema genom hela albumet? tänkte mig en mörk burrig lila tillsammans me en beige nyans...
    Eller kan det bli tråkigt????

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket