Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor
    Fnyz - nej jag kan verkligen inte svara på frågor om Magnolias klubbpaket Oskyldig eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att handla från dem någonsin igen! Har ingen som helst uppfattning i övrigt om vare sig innehåll eller hur smidigt den delen av shoppingen går till. - eller, nu ser jag ju hur innehållet ser ut. Och det är inga motiv som JAG är intresserad av i alla fall, eftersom jag aldrig köper färglägga-motiv öht

För övrigt så kan man väl säga att motivstämpling tillhör sportkategorin där övning ger färdighet Fast jag har har nog aldrig haft några direkta problem med att montera direkt på en liten kloss medelst dubbelhäftande tejp Fundersam Men Tessegosing, du får helt enkelt prova dig fram! Ez är att föredra, blir smidigare med hanteringen, och det känns lyxigare och visst - det blir lite mer lättstämplat! Men det är som sagt inget du BEHÖVER. En avvägningsfråga beroende på hur mycket du ska använda dina stämplar!
  • Blue Vapor

Claudia o Fnyz an Magnolia...... näe alltså vad ARG jag blir nu!!! Samma scenario varenda gång! Varorna kommer aldrig, kunden får inte tag i dem, de snokar runt i forumen själva och har mage att skriva kommentar, sen går det FORTFARANDE inte att få tag på dem?! Och naturligtvis så darrar alla för att någon höjer rösten mot butiken i forumet. HELT otroligt!

Tessegosing - jag slutade handla där för flera år sedan, kan tyvärr inte med gott samvete rekommendera någon att handla där. Du kan ju kika här www.scrappa.com på de "lovord" som butiken i fråga har fått hittills.....

• Blue Vapor

Cama och Claudia har helt rätt angående Clearstamps! De är inte monterade, MEN funkar som ezmonterade gör (vad jag vet, har faktiskt inga själv) - alltså de fäster lätt på något blankt och så stämplar man. Det som är det speciella är att om man använder dem med ett akrylblock (ngt genomskinligt helt enkelt) är att man ser rätt igenom och därför även EXAKT var man får sitt motiv.

• Blue Vapor

kanskesnart - nejnejnej INTE limma! Du behöver bara trycka fast dem - klart! Sen kan man dra bort dem hur många ggr som helst (kanske inte tre miljoner) Du MÅSTE inte ha ett akrylblock, men de är ju oftast smidigast. Du kan köra med ett tomt cd-fodral också! Själv har jag köpt som små mini-fodral på GRANIT (vet inte vad de är till för egentligen, kanske visitkort??) för en tia styck - de funkar perfekt. ALLT blank-ytat fastnar de på, men ska du ha just det där "se igenom-iga" så måste du ju ha något genomskinligt..............

• Blue Vapor

Claudia - haha, du har hittat CK Seriöst, CK har det stuket, skulle jag kanske tro.... Simple Scrapbook är ÄNNU mer clean. Har du kollat Memory Makers? Själv tycker jag att de LOs man mest stöter på här hemma är väldigt svenska... alltså, jag tycker inte att svensk scrap ser ut som det populäraste i USA Fundersam.. eller nåt. *svamlar* Det är inte mycket shabby längre där..... eller så är det jag som inte ser det

• Blue Vapor

Claudia - ja jag tycker CK håller högst kvalitet! Det finns många tidningar, men de flesta andra är rätt trista..... Memory Makers kan nog möjligen ha lite mer "chalkad kant" men det känns väldigt högtravande där, och nästan lite tantigt Hemlis - inte alls som den svenska "chalkade kanten" Simple Scrapbooks är FÖR clean, tycker jag - men där finns tydligen många bra tips på organisation av saker............. själv skapar jag i oredan En annan tidning som jag däremot också gillar mkt är "scrapbook answers" - den är lite dyr här, men så får man alltid med en cdrom med fonter och livekurser och digiscrap. Den tidingen har MYCKET tips och kollar mycket på nya produkter och så.

• Blue Vapor

Marajjah - jadu.... då hade jag köpt dem från nån scrapbutik som har dem! För varken CK eller Simple Scrapbooks går att köpa på Presstop, bara att prenumerera på via dem. Men då prenumererar jag hellre direkt från tidningarnas egna hemsidor....... Scrapbook Answers brukar dock finnas på Presstop, och därifrån kan man ju även beställa direkt hem i lådan! De lägger på en tia då har jag för mig.

• Blue Vapor

Kanskesnart - nejje igen *fniss* Du behöver bara en liten..... alltså du stämplar med "G" först om du ska skriva "groda", och så tar du bort den och sätter dit "R" osv. Om det inte är så att du vill liksom stämpla HELA ord i taget, då kan du ju köpa dig en lite längre kloss så kan du sätta dit alla bokstäverna på en gång och stämpla hela ordet direkt.

Jag känner att jag inte förklarar bra..... Hemlis

Det finns flera svenska webbshoppar som har flera olika stora akrylblock, ta någon liten och nån mittemellan OM DU BEHÖVER. Ta dock inte FÖR liten kloss, du ska ju kunna hålla ordentligt också.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket