Inlägg från: Smurfens Mamma |Visa alla inlägg
  • Smurfens Mamma

Förr oss som är fast i Scrapträsket

NyfikenÖrn skrev 2007-03-05 21:49:44 följande:
    Seedorfs - du och dina vinglas
    Camasunary skrev 2007-03-05 22:01:53 följande:
    Seedorfs får ha vinglasen  om jag får ha gubben med dreggeltungan !!          
    Yeeaaahhhhh  Skål och godmorgon Räcka ut tungan

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godmorgon på alla er andra oxå!!

Intresserade av scrapträff i kvarterslokal (med gott om plats) i Landvetter:

NyfikenÖrn
    Seedorfs + Kompis

Jo79 + kompis
    MiaB72 + kompis
    Mizty

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jätte fina LO:s som vanligt här inne!!
    ♥ Wilhelms mamma Angelica ♥
  • Smurfens Mamma
    paxie skrev 2007-03-09 08:53:35 följande:
    Är det någon som vet några bra butiker i närheten av Göteborg/Trollhättan/Uddevalla/Stenungsund?Den enda butiken jag går till är Scrap and Gift corner i Uddevalla men jag börjar bli lite less på den.Tips???
    Format, Arkivet, Papertie (har en del), Panduro och scrapbook etc .... Finns i Göteborg
    om 4 dagar ...... fyller jag 30 år .... ... www.webmaskinen.se = fixa egen hemsida snabbt, snyggt och BILLIGT!
  • Smurfens Mamma
    Johanna 79 skrev 2007-03-10 22:36:39 följande:
    Ni som bor i Göteborg eller i närheten! Jag ska dit på tisdag och tänkte kolla efter scrap. butiker. Vet att det var någon som skrev ex. på några. Format, Arkivet, Papertie, Panduro och Scrapbook etc. Är det någon av dessa ni rekomenderar mer än någon annan??
    Format och Arkivet!
    om 2 dagar ...... fyller jag 30 år .... ... www.webmaskinen.se = fixa egen hemsida snabbt, snyggt och BILLIGT!
  • Smurfens Mamma
    Willea skrev 2007-03-15 08:52:47 följande:
    Godmorgon alla scrappare! Jag skriver inte så mycket i den här tråden, nybörjare som jag är, men läser det mesta. Ni gör så himla fina LO´s allihop, jag kikar ofta i era gallerier o beundrar verken!Jag har gjort två nya LO´s o lagt i mitt galleri. Vill gärna ha ris o ros, idéer på vad jag kan förbättra osv. Försökte mig på rub-ons för första gången på ena LO´n, blev lite snett såg jag (försent), men det var ändå toppen - ska köpa fler såna! Enkelt o roligt Nästa grej jag tänker prova blir nog stämplar. Har ni några råd att ge, jag har aldrig provat det förr - vilka är enklast att börja med?
    är du nybörjare WoW jätte fina LO:s  
    Stämplar är ju en smaksak på vad man vill ha!! Jag har köpt clearstamps med swirls... har dock ingen LO ute med dem ännu! Men de är SNYGGA!! Sen så ör det ju om man vill ha motiv eller text stämplar.. det finns ju alfabets stämplar med... kan vara bra och ha om man vill "skriva" ngt utan att använda chipboards eller klistermärken, du kan ju välja vilken färg du vill ha och så!!

Men det är jätte fint det du gör nu!! WoW igen
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    Willea skrev 2007-03-15 09:14:04 följande:
    Seedorfs - tack! Blir så glad Ang stämplar så är det både swirls o alfabeten jag funderar över, just det att det blir enklare att variera sig m färger o så. Clearstamps - innebär det som jag tänker att själva "plattan" är genomskinlig så det är lätt att se var man sätter stämpeln? Eller är det något helt annat? *okunnig*
    vasse go

Clear stampl är omonterade stämplar, som e genomskinliga, du behöver alltså akrylklossar för att stämpla dem snyggt.. vet att vissa använder cdfodral ibland med, men det blir inte riktigt lika bra men funkar! Men om du tänker investera i lite stämplar så blir det billigare om du köper omonterade stämplar som du har akrylklossar till! Jag har på kloss och omonterade och jag föredrar omonterade tar mindre plats oxå!!
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    älvanpurjo skrev 2007-03-21 10:17:06 följande:
    vad lägger ni i snitt i månaden på scrap.tror jagl igger på 100kr
    För mkt...... Förvånad tycker sambon Räcka ut tungan hihihihi 500.- el mer har det blivit de sista månaderna....
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    Fling skrev 2007-03-21 20:27:21 följande:
    Har en till liten fråga om mitt startkit jag snart ska köpa.När jag ska välja papper, ska jag ta ur samma tema då? Eller ska ja plocka papper bara hur som hellst? Om jag väljer tema så är det ju mycke papper som passar ihop med varandra.. Hur gjorde ni?
    jag köpte lite basik enfärgade som jag gillade.. sen tog jag mönstrade som passade till dem... Men det är lättast om du har ngr foton i tanken! ta med dem när du handlar om du tar det i butik!!
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    Sol30 skrev 2007-03-22 11:49:12 följande:
    Nu finns min senaste i mitt galleri. Men den ser helt annorlunda ut i verkligheten. Går ju inte att fota vettigt nu! Ja ja, den ligger där ett tag iaf....www.familjeliv.se/krypin/sol30/galleri.php
    Jätte tuff!! Nyfiken katt
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    BV Coolt Grattis, då kommer jag kunna se dina alster live!!
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    Tjej 83 skrev 2007-03-23 09:59:19 följande:
    när kommer papprerna? men får man inte tillbaka det i augusti? eller?ohh vill med shoppa då ju brukar få tillbaka massor., hoppas på det nu med,
    deklarerar du via nätet el sms kan du få pengarna tidigare om du ger konto nummer
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma
    Coursell skrev 2007-03-23 16:39:34 följande:
    Springer in med en fråga: Vad är diecuts?
    Till ex QK tänger alt Revolution... det är mallen som man har när man stansar olika figurer! www.quickutz.com/
    ♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • Smurfens Mamma

Venezuela otroligt vacker LO den säger allt med så få ord... jätte rörande

♥ Smurf ,Prins, snutte, hjärtat, älsklingen..kärt barn har många namn ♥
  • Smurfens Mamma
    Örnen76 skrev 2007-04-17 11:19:00 följande:
     Ni som skriver med vit penna på era fotografier, vad använder ni för penna till det?
    Sacura glaze eller souffle använder jag Souffle fäster på de flesta material!!
  • Smurfens Mamma
    Matriark skrev 2007-04-17 12:05:59 följande:
    Goddag!Igår blev det äntligen lite scrappat igen. Hunnit klart om Ellens 1-årsdag. Ville så gärna använda det söta mönstrade papperet jag hade från Flair Designs, men jösses vad svårt det är att scrappa just papper med "söta mönster". Klippte ut detaljerna och använde som dekorationer.Nu kan det bli svårt att hitta tid att scrappa igen. Har hittat köpare till lägenheten som vill flytta in snabbt, helst om två veckor, så nu blir det nog flyttrelaterad sysselsättning som gäller enbart.
    jätte fin!! Håller med det är svårt med mkt mönstrade fiiina papper... svårt att veta hur man ska göra!! Men det är toppen att göra som du har gjort klippa ut!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket