Inlägg från: kanskesnart |Visa alla inlägg
  • kanskesnart

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Annika: BOM, ja kanske det. Gillar inte bilder på mig själv bara, men de från barndomen går väl an.

• kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-02-01 23:06:43 följande:
    Ha, ha undrar vad din kille tycker om att gifta sig för att ha nått att scrappa om Men om du visar alla fina papper du har tänkt ha till era bröllopsfoton så kanske han inser hur viktigt det är
    Ah, va f*n, lite får han väl ställa upp eller?? Det är ju för ett viktigt ändamål
  • kanskesnart
    Camasunary skrev 2007-02-01 23:08:28 följande:
    kanske snart: De flesta (tror jag) hittar väl scrappandet när de funderar på hur de ska göra med Första året album till sitt barn. Det är nog därför som det är så mycket mammor. Men som Annika säger gör en BOM, det kanske du inte har tid till sen! Det sägs ju att göra en BOM är det minst själviska du kan göra; tänk på dom som får den sen och som får lära känna dig genom ett fantastiskt, scrappat album som du har gjort! Go girl!! Det är klart att du inte ska sluta!!
    Fnyz skrev 2007-02-01 23:14:18 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-01 23:07:30 följande: Annika: BOM, ja kanske det. Gillar inte bilder på mig själv bara, men de från barndomen går väl an.i min BOM är det ju itne bara kort på mig, utan på det jag gillar, på min familj m.m. men självklart även kort på mig, både barndom, skolår och graviditet. knäppte nyligen kort på mig själv när jag var nyfriserad och även när jag var uppsnofsad till min födelsedag så snart kanske de kommer lite LO:s med mig i nutid
    Ja, jag får ta och fundera på det. Har tänkt att det skulle kännas konstigt och göra något om sig själv, men det kanske ger sig när man väl har börjat. Och det blir ju som sagt ett stort värde i det om man tänker på sina efterlevande
  • kanskesnart

Hej, hopp. Vad mycke fint ni gjort! Har kikat in i gallerier och försökt kommentera (sorry om jag glömt någon), men det är svårt att risa och rosa när allt är så himla otroligt fint!!

Minimalla: Vilken härlig LO med er låt! Har haft problem sista dagarna att komma på vad jag ska scrappa om men nu vet jag precis Tack för inspirationen  (& hoppas det är ok att jag liftar din idè om låten)

Ha en fortsatt trevlig dag allihop (kan man ha annat när det är Fredag) TJING.

• kanskesnart
    Minimalla skrev 2007-02-02 15:44:39 följande:
    Som vanligt blir jag sååå glad över era gulliga kommentaros! kanskesnart skrev 2007-02-02 14:50:34 följande: Hej, hopp. Vad mycke fint ni gjort! Har kikat in i gallerier och försökt kommentera (sorry om jag glömt någon), men det är svårt att risa och rosa när allt är så himla otroligt fint!!Minimalla: Vilken härlig LO med er låt! Har haft problem sista dagarna att komma på vad jag ska scrappa om men nu vet jag precis Tack för inspirationen (& hoppas det är ok att jag liftar din idè om låten)Ha en fortsatt trevlig dag allihop (kan man ha annat när det är Fredag) TJING. Fritt fram för liftning . Jag läste ju vad du skrivit om hur du tappat lusten att scrappa så det var faktiskt det som fick mig att lägga ut min senaste LO, om den kan inspirera dig att scrappa lite mer så har du gjort min dag . Frågor från Cheri:1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"Alltså, jag skulle ju vilja välja skitigt rockigt eller tufft punkigt men jag tror det får bli färgsprakande glatt.2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?Just nu är det nog BasicGrey (inte alla serier men gärna blush och uc och så de nya då - yummie!).3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?Röd4. Prickigt eller schackrutigt?Prickigt5. Randigt eller rutigt?Randigt
    Tack, vad gullig du är *rörd*. Ja du lyckades verkligen inspirera mig och vilja scrappa igen

Frågor från Cheri:
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Någon konstig blandning tror jag Beror ju helt på bilderna och vad som passar till vad.
    2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    BG. Och även Fancy Pants för tillfället.
    3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    Beige/brun
    4. Prickigt eller schackrutigt?
    Älskar allt som är prickigt! (nästan)
    5. Randigt eller rutigt?
    Randigt
  • kanskesnart

Tjingeling tjejer. Ville bara kika in och ge en kollektiv jätteros till alla som lagt upp nya alster Superfina och inspirerande som attan! Har inte hunnit läsa ikapp tråden eftersom jag inte varit inne på några dagar men jag har skummat igenom och kikat på allt fint!!

Själv har jag fått i uppgift att göra ett dopkort till helgen (det ska vara stort som ett A4 ungefär med en bild på bebben och lite text, så det blir väl mer som en LO) Så är det någon som gjort dopkort eller doptavlor får ni gärna hojta till!! Känner att jag kan behöva lite inspiration för att få till det bra.

Rockergirl: Usch vad jobbigt och hemskt Beklagar verkligen! 

Nehe, nu måste jag masa mig iväg på ett träningspass och försöka göra av med lite av alla kalorier som slunkigt in under eftermiddagens bakning

Återkommer

• kanskesnart
    Emmixen skrev 2007-02-06 14:23:40 följande:
    Vad är detta för sorts stämplar? www.scrapaddicted.se/produkter.php Tyckte att det www.scrapaddicted.se/produkter.php verkade fint, men jag vet ju inte vad/hur det är och hur man ska göra... www.emmixen.se
    Undrar detsammaVet inte riktigt vad clearstamps är? Är de färdigmonterade stämplar?

Nu har jag suttit med doptavlan jag fick i uppgift att göra. Blir en riktigt "sötsliskig" sak Och för en gång skull är jag själv riktigt nöjd hittills..Kors i taket!
  • kanskesnart
    Fnyz skrev 2007-02-06 16:12:14 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-06 16:10:43 följande: Emmixen skrev 2007-02-06 14:23:40 följande: Vad är detta för sorts stämplar? www.scrapaddicted.se/produkter.php Tyckte att det www.scrapaddicted.se/produkter.php verkade fint, men jag vet ju inte vad/hur det är och hur man ska göra... www.emmixen.seUndrar detsammaVet inte riktigt vad clearstamps är? Är de färdigmonterade stämplar? Nu har jag suttit med doptavlan jag fick i uppgift att göra. Blir en riktigt "sötsliskig" sak Och för en gång skull är jag själv riktigt nöjd hittills..Kors i taket! jag har inga clearstamps själv men ajg tror att dem är som foamstamps fast som sitter på genomskinliga plastplattor så man ser exakt vart man sätter stämpeln
    Tack för svaret Fnyz! Låter ju jättebra om de är färdigmonterade och sitter på plastplattor. Har svårt för att stämpla direkt på en LO med foamstamps för det blir så snett & konstigt ibland.
  • kanskesnart
    Asrta1 skrev 2007-02-06 17:02:40 följande:
    Var hos Jane på SA idag och shoppade nya fina papper...var så fina nyheter  jag var bara tvungen. Kollade på dom som ni pratar om och det är precis som Fnyz skriver Blev sååå sugen på att shoppa sådana men jag lyckades motstå fast dom viskade köööp oss, köööp oss Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    Låter ju kanonbra! Måste inhandlas direkt Att man inte tänkt på att fråga om det förut.
  • kanskesnart
    Cia o krabaten skrev 2007-02-06 20:52:41 följande:
    Någon frågade om doptavla.Jag har två exempel i mitt galleri som jag gjort åt min scrapaffär.
    Det var jag som frågade igår. Jag hittade dina tavlor själv, var inne och snokade i natt

Angående clearstampsen så står det ju inget på SA om de är monterade eller ej. Hur ska man veta? Tycker det verkar krångligt att montera själv men det kanske inte är så svårt?

Sol: Jag tyckte din senaste var jättefin!

Gahhh, missade sista 10 minuterna av GreysSkrikandesGråter *snyft*
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket