Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Kollade just swescrapp och blev inspirerad av en av layouterna.
    Googlade "Eva är" och fick fram en massa roliga grejer. Sedan googlade jag min sambo, "Håkan är" och fick då bland annat fram
    "orsaken till att jag är glad om dagarna" Det var ju gulligt och passande.. Sedan började jag asgarva när jag läste:
    "Väldigt duktig på att penetrera och skapa"
    Vågar jag verkligen ha med det på en scrapsida?

• Matriark
    Lingonflickan skrev 2007-04-11 21:08:57 följande:
    Vad är en swatch box?? Är det mindre storlek på pappren??
    swatch är vad jag vet "prov" så det är kanske bara provpitar alltså, för att se hur papperen ser ut och inte papper man kan scrappa.
    Nu är jag ju inte säker, jag gick bara efter ordet...
  • Matriark
    Skumpis skrev 2007-04-11 21:38:06 följande:
    Matriark - Det tycker jag absolut du kan ha med. Kanske inte en LO i barnens album om sin pappa men i ditt album Jag googlade också och fick reda på hur läcker och snygg jag är. Duktig på att dansa och grym på att hoppa längd

Hehe, jo det var ju lite roligt trots allt, så i mitt album hamnar det nog

Själv var jag bland annat en driftig kvinna, ett utvecklingsprojekt, bäst, cool, kär, lite blyg, mjuk och sensuell.

Tjej81 skrev 2007-04-11 21:59:05 följande:
    Hej! Oj oj oj vilken lång tråd ni har här :) Första gången jag hamnade hos er.. Är redan beroende av scrapbooking sedan jag fick min dotter för 19 månader sedan.. och nu väntar jag andra barnet så nu känns det som om man måste jobba ifatt så man hinner göra något fint till nästa barn.. Ett års album eller något sådant. Kanske ni har några roliga förslag hur man bäst tar vara på barnenens minnen.. Ha det bra!
    Välkommen till scrapträsket!
    Jag har scrappat månad för månad samt slängt in några sidor om speciella händelser, stora som små. Förslag är att ha en separat anteckningsbok och skriva ner allt viktigt om man inte hinner scrappa om det på en gång. Tråkigt att missa/glömma bort.
  • Matriark

Jag vet att jag har missat en del när jag inte var aktiv i träsket, men tänkte ändå göra en liten frågeställning. Kan hända vissa frågor ställts tidigare..

Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
    5 st 12x12 står i min bokhylla, 2 för äldsta dotern, ett för yngsta, en Bom och ett familjealbum. Ett 8x8 om äldsta dottern till mig själv (de andra är till henne)Sedan några minialbum också. Fler 12x12 måste inhandlas inom kort.

Planerar du sitt scrappande?
    Jag brukar göra avbockningslistor med vad jag har för LO´s att göra. Ibland väljer jag ut kort, papper och dekorationer och lägger i en "page planner" tills jag har kommit på hur jag vill gå vidare med layouten.

Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
    Jag skriver all information om vad jag använt för material på baksidan (så jag inte tappar bort det) samt det datum jag färdigställt den och om jag gjort den till någon speciell utmaning.

Har du en scrapbudget?
    Jag borde ha det, men oftast när jag handlar köper jag vad jag vill ha. jag brukar försöka komma över 700 för fraktens skull, men inte för långt över.

Hur förvarar du spillpapper?
    Cropper hoppers för min del, mönstrat i två, cardstock i en. Tidigare i en stövelkartong, men det blev så bökigt att hitta.

Hur förvarar du stickers och rubons?
    i en pärm med plastfickor just nu, men jag är lite orolig över syrahalten i plastfickorna.

Hur förvarar du dina dekos?
    zippåsar på en anslagstavla, för bra överblick. Sådan som är större ligger i en skokartong.
  • Matriark

venezuela: Stilren och charmig

Jag skulle väldigt gärna sätta mig och scrappa en stund nu, men jag ser bara allt annat som måste göras. Nu är det högtid att jag tar och lägger ut en annons på våran lägenhet också. Känner ni någon som vill ha en bostadsrätt söder om Sundsvall så hojta till

• Matriark
    claudia79 skrev 2007-04-13 13:49:47 följande:
    Just det ja...passar på att säga att jag har uppdaterat min blogg lite, bl a med en del av mina bidrag till den stora Scrapbooking mm tävlingen, om nån är nyfis
    Toppklass Borde lätt ha kunnat placera sig.
  • Matriark

Jag har föressten fått för mig att återuppta bloggandet igen, och för att hålla koll på er andra ( ) så kommer jag länka till er från mig, så slipper jag leta så mycket..
    Hoppas det är okej...
    Jag verkar vara ensam om att blogga på engelska?

• Matriark

Goddag!
    Igår blev det äntligen lite scrappat igen. Hunnit klart om Ellens 1-årsdag. Ville så gärna använda det söta mönstrade papperet jag hade från Flair Designs, men jösses vad svårt det är att scrappa just papper med "söta mönster". Klippte ut detaljerna och använde som dekorationer.
    IMG_2411_edited.jpg

Nu kan det bli svårt att hitta tid att scrappa igen. Har hittat köpare till lägenheten som vill flytta in snabbt, helst om två veckor, så nu blir det nog flyttrelaterad sysselsättning som gäller enbart.

• Matriark
    bitte71 skrev 2007-04-17 14:47:29 följande:
    Tjing tjing!Har skaffat en blogg jag med:blog.bahnhof.se/wb863562Vet inte riktigt hur jag ändrar namnet på den så att webadressen blir den som jag har döpt själva bloggen till? Ngn som vet? Har fått bloggutrymmet via min internetleverantör så det kanske inte går att ändra?Ni som har bloggar, kan ni inte skriva ut adresserna så jag kan länka? Har några stycken, men vill ha fler ju!Och superduperfina LO:s ni lägger upp, gud vad duktiga ni är allihop!
    Har en, länken i inläggssidfoten Länkade just till dig.
  • Matriark
    Marajjah skrev 2007-04-17 15:11:50 följande:
    Är det ngn i träsket som är duktiga på html? Behöver lite hjälp med min räknare på min blogg. Vill ändra färg + bakgrundsfärg på siffrorna, men det funkar inte trots att jag provat 100 olika varianter. Någon som känner sig träffad?
    Kopirera in koden i ett inlägg så får vi se.
  • Matriark
    Marajjah skrev 2007-04-17 15:24:46 följande:
    Här är koden som ska in ngnstans och sedan ska det ändras på färgerna..susnet:link, .susnet:visited, .susnet:active {color:green; text-decoration:none; font-size:10px; font-family:Verdana;}.susnet:hover {color:blue; background-color:pink;}</style>Räknaren är i spalten till höger.
    Jag hittade precis igen den när jag kollade källan. Din kod verkar ju stämma. Har du satt in den på rätt ställe då? Jobbigt när det ska krångla
  • Matriark
    Marajjah skrev 2007-04-17 15:32:35 följande:
    Ja, att koden är rätt vet jag eftersom jag har kopierat den rätt av de koder man får när man skaffar räknare hos Susnet... å jag vette 1000 var jag ska placera den. Har testat på flera olika ställen, men inget passar ju.

Du har redan koden på sidan och du ska inte placera ut koden igen. Bara ändra i den befintliga. Just nu står det white där du vill ha pink. Du få röka lite.

Jag hittade den när jag hade scrollat ner ca 60 % av koden.

Så här står det nu.

<style type="text/css">
    .susnet:link, .susnet:visited, .susnet:active {color:green; text-decoration:none; font-size:10px; font-family:Verdana;}
    .susnet:hover {color:grey; background-color:white;}
    </style>

• Matriark
    Matriark skrev 2007-04-17 15:35:05 följande:
    Du har redan koden på sidan och du ska inte placera ut koden igen. Bara ändra i den befintliga. Just nu står det white där du vill ha pink. Du få röka lite.Jag hittade den när jag hade scrollat ner ca 60 % av koden. Så här står det nu.  <style type="text/css">.susnet:link, .susnet:visited, .susnet:active {color:green; text-decoration:none; font-size:10px; font-family:Verdana;}.susnet:hover {color:grey; background-color:white;}</style>
    Förvånad Vad tänker jag på egentligen?? leta ska det vara, inte röka!! Hade jag varit rökare skulle man kunna tro att jag har kraftig abstinens just nu
  • Matriark
    Marajjah skrev 2007-04-17 15:40:40 följande:
    Matriarkajag vill ha white och inte pink som det syns nu på bloggen, dessutom vill jag har bokstäverna i grått som det står i den koden du hittat. Är den inte felplacerad om det inte funkar?Tack så mkt för att du tar dig tid för att hjälpa mig.
    det verkar som om du har koden på flera ställen?? Jag sökte på background-color:pink
    och hittade samma kod men med pink och blue lite längre ner, ca 80% ner i koden. Ändra färgvalet där då
  • Matriark
    roha skrev 2007-04-17 17:17:26 följande:
    Nu när alla har en blogg....alla utom jag.... Är det nån som har en blogg som nästan bara e me scrapbooking tankar o grejer? O så undrar jag om man kan få lov att länka nån från mig blivande scrap-butik? När den väl kommer igång vill säga.Jag ska ha en del i butiken som jag ska kalla inspiration, o det hade vatt kul att ha nån annan än mig själv där som inspirerar.... så om nån vill så tar jag tacksamt emot det..

Hehe, jag tror nog alla mest blir glada över att bli länkade till Det är ju alltid kul om någon faktiskt läser det man bloggar, och för att få besökare krävs ju länkar.

• Matriark
    Tjej 83 skrev 2007-04-19 08:00:23 följande:
    tar denna tråd slut på lörda?
    Jo men vi har ju redan avslutat och dragit vidare ändå. Kom in till nya tråden
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket