Vad du än gör, så var NOGA. Det finns inget värre än att komma in i en bostad som man slarvat med...
Den jag flyttade in i hade DESSUTOM städats av HEMFRID, som är en FIRMA och det var fortfarande MAT kvar på spisen!
Dessutom hånskrattade dom åt mig när jag påpekade att dom fuskat.
Lång historia, men det slutade med att jag blev så arg att jag sa åt dom att fara åt helvete ifrån min lägenhet innan jag blir FÖR arg.
MOLLEMALIN
Det finns speciella elementborstar för att rengöra bakom dessa. En vanlig dammvippa (du vet sådan med regnbågens färger) funkar utmärkt om man tejpar på en pinne som förlängning.
Man ska rengöra ÖVERALLT. Ställen man brukar glömma är: ovanpå dörrar, lister vid golven, under handfat, bakom spis och badkar,torka kakelvägg i badrum.
Utöver dessa ställen ska man putsa fönster, dammsuga, torka överallt inklusive inuti skåp, speciellt där sopkorgen står.
Min svärmor äger en egen städfirma och hon använder JIF till i princip allt. Glashäll på spisen speciellt.
Tips för spisen om det är vanliga plattor är vanligt svinto. Hetta upp på maxvärme sedan så bränns allt bort.
En flyttstädning på 57kvm tar ca 5 timmar om man är ensam och gör det ordentligt.
Lycka till!