Tips på soffa tack!
Hej!
Vi ska köpa ny soffa och undrar om nån har tips på någon fin till rimligt pris,
helst max 10 000 kr men de mesta till intresse!
Vi vill helst ha antingen hörnsoffa eller soffa med divan, gärna brun/beige..
Hej!
Vi ska köpa ny soffa och undrar om nån har tips på någon fin till rimligt pris,
helst max 10 000 kr men de mesta till intresse!
Vi vill helst ha antingen hörnsoffa eller soffa med divan, gärna brun/beige..
Min svägerska eller vad hon nu är gjorde det. Och hon fick hur bra tips som helst på allt. gardiner, mattor ommöblering osv.
Hon som hon hade hemma var bra i alla fall så hon möblerade om riktigt bra med deras befintliga möbler så att behovet av nya blev mindre. Dvs hon var inte där för att sälja så mkt som möljigt.
Har en soffa från Mio (bilder finns i mitt galleri) den finns att få i princip vilken färg/tyg/nyans man vill. Vi betalade 11.000kr men då köpte vi en tillhörande fotpfall också som inte syns på bilden.
Bellus har en soffa som är riktigt stor och skön som jag har sett sålts hos ett flertal butiker, bl.a. Europamöbler här hos oss.
www.bellus.com/sohvati/magnum1.gif
(Självklart finns den i flera andra färger oxå.)
ikeas ektorp hur skön som helst att sitta i ett plus att kläddslen är tvättbar
Vi har två begie soffor (en 2:a och en 3:a) som vi trivs jätte bra med (finns bilder i mitt galleri)! Vet att dessa soffor även finns som hörnsoffor och divan/schäslong soffa. Vi köpte våra på Biba i Gbg och de kostade ca 10000´kr ihop. En 3-sits med schäslong kostar där ca 9000kr. Man kan välja mellan en hel del färger och även hur armstödet ska se ut (finns nog ca 5 varianter). Vet även att denna soffa finns att köpa på Bolagret (möjligtvis lite billigare där) som finns i Göteborg, Gällstad, Helsingborg och nån mer stad i Skåne.
Vill du titta på olika modeller finns de på www.biba.se Sök på soffor och sedan set Up.
Vi har köpt soffan Provance på mio, den är kanon skön och snygg!!!
Maj bebis:
Vi köpte våran för antingen 11 eller 12000 men då hade vi lagt på en extra tusenlapp för att få den delbar på ytterligare ett ställe så den skulle vara enklare att flytta runt.
På en annan butik här i stan så har jag sett orginalmodellen för för 9999kr.
Jag har en Oxford från Svenska hem. Nu sökte jag på den på deras hemsida för att kunna kistra in en länk. Men det var 1 ½ år sen jag köpte den. OCh den finns inte på hemsidan. Den finns i massa olika .. Man får välja och sätta i hop som man vill.
Vi har nyligen köpt soffa och hade suktat efter Furninovas 'coffee' (som bl a säljs på Mio) Nu köpte vi istället 'lillebror' dvs Furninova (SetUp) till ett mycket bättre/billigare pris. www.furninova.se/catalogue/catalogue_item.asp&lang=SE
Ektorp är bäst! Ingen protest!
Förstår att Ikea klingar dåligt i en dels öron men vi har tidigare haft en soffa från MIO. Det var den sämsta skit vi ngnsin köpt. Klädseln blev solblekt nästan direkt, nedsutten. Stoppning sjönk i hop i ryggkuddarna. Nä, vi köpte nyligen skinnsoffan Stockholm på Ikea och jag är såååååååååå nöjd!! Dessutom väldigt praktiskt med skinn när man har barn.
magnus07
Va på EM möbler idag men hittade inte soffan,
men på Stalands hittade jag en undrar om de inte är den du visade,
riktigt snygg fast i ett annat tyg... tror de blir en sån,
så tack för tipset!
Bolagret har jättesnygga soffor med divan för ett bra pris...
Vi beställde en mörkbrun Magnum från bellus igår 9950:- Om du bor i sthlms trakten så finns den att köpa på Soffcenter i Haninge och hos Finn soffan i Kungenskurva.