• Smulan80

Dåliga spermier

Fick precis svar på sambons spermieprov. Tydligen så har han många och friska spermier. Men det var bara 5% som såg bra ut. Ska vara 30-35%. De andra såg tydligen konstiga ut.
    Så nu ska vi tillbaka den 14/1 och han ska få ta blodprov.
    Antar att det blir insemination sen.

Är det någon som har erfarenhet ang detta?
    Vill gärna veta hur våra chanser ser ut.

Kram

• Svar på tråden Dåliga spermier
  • Aihnoa

Hejsan!

Min man har oxå dåliga och få spermier men vi ska få göra IVF/ICSI sen.

Stort lycka till!!

• pemi

Min man har både få och dåligt rörliga spermier. Vi har fått göra icsi pga detta.

Petra

• Jezza

Hej!

Min sambo har också konstigt utseende på en del av sina spermier, kommer inte ihåg hur många procent visserligen men vår läkare sa till oss att det inte hade någon betydelse och att det inte påverkar fortplantningsförmågan om dom ser konstiga ut.
    Vad har ni fått höra om detta?
    Usch! Nu blev jag jätteorolig för att det är något fel ändå...

• Smulan80

Jezza: enligt min sambo så hade de sagt att det här var nog anledningen till varför vi inte blev gravida.
    Men din man kanske inte hade så många som såg konstiga ut. Min sambo hade ju bara 5% av 35% som såg bra ut.
    Men man ska väl kunna bli gravid ändå antar jag. Han har ju iallafall några dugliga spermier Skam den som ger sig

• Jezza

Oj! Då kanske det ändå spelar roll för oss också, måste fråga nästa gång vi ska till läkaren.
    Konstigt att alla läkare säger så olika...

• kaffelisa

Blir inte klok på alla läkares olika uttalanden... vi (sambon då) har 2-4% normal morfologi (form), och JAG har blivit ordinerad Pergotime... ?:-/

• Jezza

Kaffelisa!

Va konstigt! Spermierna blir väl inte bättre för att du äter Pergo!
    Jag har också blivit ordinerad Pergo och är inne på min femte kur nu...
    Ändå har jag ganska så regelbunden äl av mig själv så det känns faktiskt lite onödigt att behöva stå ut med alla biverkningar till ingen nytta!

• Smulan80

Man blir ju knäpp av det här

• kaffelisa

Jezza: Samma här! Har en trolig fungerande ÄL och allt... och sen har jag läst att ett prov med 4% normal morfologi ska ses som definitivt avvikande... Medan läkarna som vi har varit hos verkar tycka att det är "helt OK". Tycker det är så konstigt... Du vet inte hur många procent din sambo hade??

• Smulan80

kaffelisa: ni har inte fått höra att ni ska göra insemination eller?
    Jag vill prata med läkaren NUUU!! vill få någon klarhet i det här och inte bara gå runt och gissa vad som ska hända.
    Ska vi kunna bli gravida av oss själva eller inte???

Svar på tråden Dåliga spermier