• Ipomea

Fått park. böter i en stad du ej befunnit dig i? (Robur Parkering AB)

Är det någon som har fått en parkeringsbot eller som jag en påminnelse om en parkeringsbot från en stad du aldrig varit i?
    Fick idag en påminnelse från ett företag som heter Robur Parkering AB (Järfälla), som påstår att jag parkerat på handikapp parkering den 3 nov i MALMÖ. Jag har aldrig i hela mitt liv ens varit i Malmö. (Jag bor i Dalarna) Bötern är på 700 spänn å jag tänker absolut inte betala.. Tror nästan att det är nåt lurt med detta..

Känner nån till Robur Parkering AB?

Hur kan jag bevisa att jag ej varit där? (Var mammaledig så jag kan ej bevisa att jag jobbat) Det är ju nästan 3 månader sen. 

• Svar på tråden Fått park. böter i en stad du ej befunnit dig i? (Robur Parkering AB)
  • Ungen

Jag har för mig att de var med på Insider på 3:an.

Bestrid. Om de hotar med rättsliga åtgärder måste de bevisa att du varit där. Har dun inte varit där så. Förmodligen försöker de bara och kommer inte vidta rättsliga åtgärder. Men bestrid och dokumentera ev korresnpondens.

• Ipomea

Jag ska ringa till dom imorgon. Det är nåt skumt! Fakturan ser liksom hemmagjord ut!

• mmian

Min sambo har också fått böter från Malmö när han inte varit där. Han betalade inte.

Made in Thailand- Juniora BF 070809
  • Ipomea

mmian: Hur gick ni tillväga? Har kontaktat polisen och dom sa att jag skulle komma in så skulle dom hjälpa mig att bestrida..

Svar på tråden Fått park. böter i en stad du ej befunnit dig i? (Robur Parkering AB)