Inlägg från: Anonym (fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fundersam)

Blev jag drogad?

Självklart är det ända sättet att veta om jag verkligen blev drogad ett drogtest, men detta hände för något år sen men jag kan inte sluta tänka på det.

Klockan var kanske 23.00 jag hade inte druckit något, jag och mn kompis fick 4 SMÅ groggar av en kompis, efter det blev vi helt galen, drog ut på krogen och det var som att hela världen snurra kring oss, slängde oss in i dansgolvet bland alla människor, fick många blickar när vi tryckte oss fram men det rörde en inte i ryggen, vilket e ovanligt för oss. Det jag minns sen är att jag nästan svimmade och sen minns jag inget annat än att jag vaknade upp hemma, vet inte hur jag tog mig hem.

Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt.

Dom där 4 små groggarna hade jag aldrig blivit full på så vad hände egentligen. Någon kunnig människa om droger som kan ge mig en bättre synvinkel?

• Svar på tråden Blev jag drogad?
  • Anonym (fundersam)

Här har det hänt en del.

Syndrom: GHB är inte alls svårtatt få tag på? Jag behöver bara lyfta luren just nu och kan få det inom 15 min. Men jag håller med om att bli drogad på krogen INTE är vanligt.

Händelsen jag beskrev i ts är inte en händelse från krogen heller, utan från en privat fest i en källare.

• Anonym (fundersam)

"Anonym fundersam:
    Enligt mina erfarenheter så blev det ruskigt svårt att få tag på GHB sen det förbjöds och ännu svårare sen GBL förbjöds nyligen."

Min f.d har missbrukat bl.a. GHB, och även andra bekanta. Så i mn krets är det inte svårt att få tag på..

• Anonym (fundersam)

"jag skulle inte tro hon blev drogad. jag blev precis likadan i helgen och skulle nog tro att det beror på sömnbrist eller någon näringsbrist.
    har blivit sån flera ggr och att jag skulle ha blivit drogad är inte så troligt."

Jag led varken av sömnbrist eller näringsbrist. Har aldrig blivit så förut. Känslan var inte alls som om jag varit full.

"tycker jag hör var och varannan dag folk som har blivit "drogade" för att dom inte kan ta konsekvenserna av sitt handlande. "

I vad är det jag inte kan ta konsekvens av mitt handlande?

• Anonym (fundersam)

"Det är bara tragiskt att den första tanken som slår folk som fått en kraftig fylla är att dom blivit drogade. Varför ska folk alltid skylla på någon annan? Det behöver inte vara så att man var oansvarig och drack för mycket eller snabbt utan det kan ha finnas andra faktorer som gör att fyllan blir ovanligt kraftigt. Men svensken ska alltid skylla på någon annan, för även om man nu blev drogad så är det ändå till stor del offrets fel för att dom inte hade koll på vad dom drack. Men i sossesverige så uppfostrades man till att inte ta något eget ansvar så dom flesta har detta i ryggmärgen."

Ja du skriver efter en karftig fylla, men jag hade i princip inte druckit något. Och jag är van att dricka sprit, starksprit, så det var ingen mängd jag blir full på.

När du säger att man inte vill ta ansvar, vad e det jag ska ta ansvar för? Jag gjorde inget speciellt dumt. Har gjort mycket dummare saker, både som full eller nykter. Men jag har aldrig varit med om det jag kände den kvällen eller dagen efter.

• Anonym (fundersam)

egil:

"Måste hålla med syndrom. Min uppfattning är också att många människor tror att det blivit drogade när de i själva verket druckit för mycket.
    TS: du skriver att du fick 4 små groggar av en "vän". Misstänker du att din vän drogat dig? Ibland kan riktigt starka groggar smaka svagt om de blandas på rätt sätt. Du kan faktiskt fått i dig en kvarts liter sprit, kanske ännu mer om det var tex. hembränt som kan ha en hög procenthalt. Hembränd sprit som är bra tillverkad smakar dessutom oftast mindre än tex vodka."

När jag dricker i vanliga fall dricker jag hembränt, inget annat. Jag är van vid sprit. Detta var väldigt väldigt små drinkar.

Svar på tråden Blev jag drogad?