• Syndrom

Blev jag drogad?

Nej du har troligtvis inte blivit drogad. Det är extremt ovanligt att folk bli drogad mot deras vilja och vetande. Varför skulle någon ge bort något som dom har köpt för dyra pengar sådär utan att tjäna något på det? Låter det logiskt?

Skulle du nu ha blivit drogad så var det knappast Ecstasy. Och absolut inte GHB.

• Syndrom

Jo det är faktiskt det. Att bli drogad på krogen är något av en modern myt.

• Syndrom

Det är oftast snarare så att människor som inte kan hantera alkohol utan dricker alldeles för mycket och sedan skäms över detta brukar använda det som ursäkt att dom blev "drogade". Detta har väl blivit så vanligt nu att vissa tror automatiskt att dom har blivit drogade när dom har varit lite fullare än vanligtvis.
    För tänk efter, du går på krogen och blir drogad och sen händer inget mer. Om man blir våldtagen eller rånad så kan man nog mycket väl ha blivit drogad men om inget sånt händer så är så knappast fallet. Varför skulle någon droga någon annan bara för drogandets skull? Droger kostar pengar...
    Är det dessutom en kille som påstår sig ha blivit drogad så kan jag bara skratta...

• Syndrom

GHB är ännu mindre troligt eftersom blandningen alkohol + GHB brukar sluta med sjukhus.
    Sen så går väl GHB knappast att få tag på längre vad jag har hört.

• Syndrom

Om en person har tänkt att göra något mer så brukar faktiskt oftast lägga ner sig så mycket att dom lyckas när dom har investerat så mycket i sitt offer.
    GHB + alkohol = sjukhus, så nej det är inte ofta GHB...och GHB går inte att få tag på i Sverige nuförtiden.
    Allt handlar om att människor vägrar ta ansvar för sina egna handlingar och måste ha något annat att skylla på.

• Syndrom

Anonym fundersam:
    Enligt mina erfarenheter så blev det ruskigt svårt att få tag på GHB sen det förbjöds och ännu svårare sen GBL förbjöds nyligen.

Drutten28
    På vilket sätt påminer hennes beskrivning om ecstasy?
    Om man drogar någon med så gör man det troligtvis med benzodiazapiner.

• Syndrom

Anonym (***)
    Varför en sån hård ton mot mig?
    Jag har inte haft något med GHB att göra på ett par år nu, jag har bara hört att det varit svårt att få tag på sen GBL förbjöds. Men om det går att få tag på så kanske det blir en mysig sommar 2007 då =)

Anonym (häntmig)
    Vilken substans testades du postiv för?

Anonym (fundersam) (Trådstartaren)
    Det är bara tragiskt att den första tanken som slår folk som fått en kraftig fylla är att dom blivit drogade. Varför ska folk alltid skylla på någon annan? Det behöver inte vara så att man var oansvarig och drack för mycket eller snabbt utan det kan ha finnas andra faktorer som gör att fyllan blir ovanligt kraftigt. Men svensken ska alltid skylla på någon annan, för även om man nu blev drogad så är det ändå till stor del offrets fel för att dom inte hade koll på vad dom drack. Men i sossesverige så uppfostrades man till att inte ta något eget ansvar så dom flesta har detta i ryggmärgen.

• Syndrom

Anonym (***)
    Om ts är så orolig så tycker att han/hon skulle ha gått och gjort ettt blodprov och sedan polisanmält det. Istället för att bara spekulera.

Sen får du ursäkta mig men dom som arbetar med droger brukar sällan ha någon koll på vad som är "inne", dom har väldigt sällan någon kunskap alls.

Svar på tråden Blev jag drogad?