• egil

Blev jag drogad?

Måste hålla med syndrom. Min uppfattning är också att många människor tror att det blivit drogade när de i själva verket druckit för mycket.
    TS: du skriver att du fick 4 små groggar av en "vän". Misstänker du att din vän drogat dig? Ibland kan riktigt starka groggar smaka svagt om de blandas på rätt sätt. Du kan faktiskt fått i dig en kvarts liter sprit, kanske ännu mer om det var tex. hembränt som kan ha en hög procenthalt. Hembränd sprit som är bra tillverkad smakar dessutom oftast mindre än tex vodka.

Min erfarenhet är att fyllor kan bli totalt olika beroende på omständigheter som humör, sömn, förväntningar mm.

Om man får minnesluckor av alkohol kan dessa "förskjutas". Vid det senaste minnet var man ganska normal och hade inte druckit så mycket och sen minns man ingenting. Isjälva verket kan man då ha druckit mer utan att man minns det.
    Alkohol är en förrädisk drog som förgiftar kroppen, som ts skriver: "Dagen efter skakade jag hela dagen och har aldrig mått så dåligt."
    Det är jobbigt att vara bakis efter en rejäl fylla...

Mitt råd är att vara ytterst försiktig med alkohol och hålla sig till sådana droger som inte ger förgiftningssymptom dagen efter...

Svar på tråden Blev jag drogad?