• Tina83

Torra läppar!

använd varken, lypsyl, vaselin eller idomin. de innehåller parraffin och petrolatum, vilket ökar behovet av att använda produkten. dessa ämnen är konstgjorda och utvinns bl a av bensin.läpparna kan inte ta åt sig av dessa ämnen, utan lägger sig som ett lock.

använd istället cerat utan parraffin mm. då tar huden åt sig av ämnena.

• Tina83

använd typ olivolja, jojobaolja, aloe vera, honung mm. dessa finns ju i olika cerat

• Tina83

lypsyl innehåller främst paraffin, vilket är kraftigt uttorkande, o det är "beoendeframkallande". det mjukgör för stunden, men i länden blir man väldigt torr istället.

vaselin fattar inte jag hur läkaren kunde rekommendera, eftersom det också är gjort av parraffin. märkligt.

fråga en hudterapeut vad hon skule rekommendera, hon skulle garanterat inte säga vaselin!

• Tina83

caramel: hur många år sedan sa han att vaselin va bra???

jag vet vad jag pratar om, har läst mycket om hud,o är mycket intresserad av detta ämne. men visst, använd vaselin du...

faktum är i alla fall att vaselin o lypsyl inte funkar i långa loppet, o så är det. det är bevisat i forskning också.

cerat som finns på hälsokosten är jätebra. de som innehåller bixa, olivolja, honung mm.

Svar på tråden Torra läppar!