Inlägg från: caramel meringue |Visa alla inlägg
  • caramel meringue

Torra läppar!

Min hudläkare sa att jag endast skulle använda vaselin. (och en salva på recept som jag fick av honom)
    Försvarets var tydligen dåligt.Mina läppar var totalförsörda förra vintern, men denna salva och vaselin hjälpte.
    De blev torra och sprack denna vinter också och testade försvarets ändå. Mina läppar blev värre! Fast det kan ju funka på andra. Jag är även allergisk mot "naturprodukter"

Nu använder jag vaselin och bepanthen (tror den heter så) från apoteket. Underbart!

• caramel meringue

Elizabeth Ardens Eight hour cream har jag också tänkt köpa, men får aldrig råd. Tror den är superbra!

• caramel meringue

Vaselin tipsade i alla fall hudläkaren om.
    Aloe vera använde jag på mina läppar och de blev totalförstörda!
    Jag tror att man får prova sig fram.

Däremot är nog de flesta överens om att man inte ska använda lypsyl. (det som heter lypsyl) Det innehåller väl mest vatten och torkar ut?
    Det är därför vaselin är bra, det innehåller inget vatten.

• caramel meringue

Jag litar på min hudläkare och vaselin har fungerat bra för mig.
    Han är utbildad och jag tror inte att han skulle säga en sådan sak om det var dåligt.

• caramel meringue

Ja, och att inte slicka på läpparna, men det vet jag inte är lätt så man är torr! Smörj hellre med något då. Jag skulle smörja ofta!

• caramel meringue

Tina83

Ett år sedan.
    Ja, självklart använder jag vaselin. Jag jag litar mer på en hudläkare...

TS får tro på vem hon vill, det är hennes beslut. Jag har sagt min åsikt och den stannar här.

"Naturcerat" fungerar inte på alla. Mina läppar blev förstörda av dessa.

Så TS, som sagt, prova dig fram!

Svar på tråden Torra läppar!