• pluttmaja

nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??

Nu ska jag bli av med min övervikt!! En gång för alla som man alltid säger.

Har inte så himla många kilon som ska bort men det räcker gott o väl. ca 8kilo ska bort innan sommaren.

Jag tänkte köra med viktväktarna här hemma o inte gå på möten. Men alla som vill e hjärtligt välkomna till min slanka tråd..

Vi kan byta recept o andra nyttiga tips med varandra! Kul att få lite variation på middagarna här hemma.

Vill ni vara med??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 07:54:42:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m16794014.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-07 09:50:52:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m18174242.html

Smala recept

• Svar på tråden nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??
  • Katt123

Jag är gärna med! Jag ska gå ner mellan 8-10 kilo, helst innan sommaren! Ska helt enkelt försöka minska ner på sockret då jag ätit någon godisbit typ varje dag sen i oktober.

• pluttmaja

jag e oxå godisfreak.. jag ska bara få äta en liten bonusgodis påse på lördagen OM jag e sugen..

Tränar du något??

• Katt123

Ja fast alldeles för lite. Jag kör ett pass Body Toning per vecka, 1 h. Skulle vilja köra två pass minst. Men jag orkar aldrig på kvällarna efter jobbet. Det passet jag kör är på söndagar. Finns ett pass till på gymmet jag går på lördag morgnar men det är nästan alltid fulltecknat :( .
    Du då, tränar du?

• pluttmaja

löptränar rätt mkt, promenerar mkt o går på step up när jag hinner...

• Katt123

Då är du riktigt duktig! Min extra kilon kommer av att jag äter för mycket mat (om än nyttig, älskar frukt och grönt) och så godiset. Jag tål heller inte sötningsmedel vilket försvårar.
    Så jobbigt när man inte känner sig hemma och bekväm i sin egen kropp.

• pluttmaja

jossisen: klart du får vara emd!! alla får vara med

katt123: älskar att träna men jag älskar även mat.. hade jag inte tränat hade jag sett ut som en badboll

• Jossisen

Jag gillar också att träna men har haft ett långt uppehåll. Nu har jag precis börjat igen med Friskis och Svettisgympa två gånger i veckan. Har också slutat med sötsaker och försöker äta nyttigare. Det där med godiset ÄR svårt. Jag har inte ätit godis sen i julas, men jag kan bli FRUKTANSVÄRT sugen. Undrar när det går över. Har som mål att gå ned 10 kg till sommaren.

• pluttmaja

vad har ni planerat för middag idag??

• Jossisen

Vi ska äta chili con carne och sallad till det. Jag försöker äta enligt tallriksmodellen, men tar lite större del grönsaker. Tar också mindre portioner än vanligt och tar inte om bara för att det är gott.

Svar på tråden nu jäklar.. vem vill vara med o stötta o peppa??