• Ståhlis

    ’Pappan kan skada barnet’

    Kan någon med PLUS lägga upp en omröstning vilka som håller med eller inte med den här "damen".?

    www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,980272,00.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 13:47:58:
    Äsch var inte meningen att det här skulle hamna i "pappagruppen" endast. Utan i allmänna rubriker dvs.... :/

  • Svar på tråden ’Pappan kan skada barnet’
  • xylitol

    litar du på det som står i aftonbladet?

    då är du lättlurad

  • xylitol

    >Så du menar att hon och hela artikeln är lögn?

    man vet aldrig vad kvällsblaskorna menar. de kan skriva precis vad de vill. vad jag tror är att de snappat upp något som de vet om väcker känslor hos folk och så försöker de spela på det och sälja mer lösnummer

  • Ståhlis

    Självklart så vill de ju sälja sin "produkt", men här är det ju ingen notis om det hela utan en intervju med den här tanten. Som dessutom tydligen har skrivit en bok om det.

  • xylitol

    >Självklart så vill de ju sälja sin "produkt", men här är
    >det ju ingen notis om det hela utan en intervju med
    >den här tanten. Som dessutom tydligen har skrivit en bok om det.

    Jag råkar veta vad hon säger i ämnet och det stämmer. Aftonbladet vinklar däremot det hela.

  • Xerxez

    Annika har hållt på och talat om detta länge. Vad som inte brukar nämnas i artiklarna är att de flesta av hennes kollegor har motsatt uppfattning...


    Post hoc ergo propter hoc
  • xylitol

    >Annika har hållt på och talat om detta länge. Vad som inte
    >brukar nämnas i artiklarna är att de flesta av hennes kollegor
    >har motsatt uppfattning...

    Flesta?
    Jag tror att det mest känsliga är att Annika är så bestämd när hon pratar om det, och det kan en del känsligare reagera på. Att hon dessutom kan visa rent fysiskt på skillnader är säkert svårt för en del och acceptera om de lärt ut annat under längre tid

  • Xerxez

    xylitol

    Tja, jag har bl.a. varit på en konferens där professor Martin Ingvar på punkt efter punkt krossade hennes argument (ja, hon var där). När hon möter sina pålästa kollegor är hon betyligt vagare än i intervjuer där hon får bre ut sig.

    Varje forskningsgren har väl en eller ett par forskare som skiljer ut sig genom att tycka tvärtom. Det brukar ge publicitet.


    Post hoc ergo propter hoc
  • xylitol

    Xerxez

    >Tja, jag har bl.a. varit på en konferens där professor
    >Martin Ingvar på punkt efter punkt krossade hennes argument
    >(ja, hon var där).

    Vad jag läst så håller Martin Ingvar med henne i det mesta. Han säger själv att det finns skillnader mellan män och kvinnor vilket är just det Annica säger. Att Annica är frispråkig och fäller repliker som tidningar kan gotta sig i är en helt annan sak. Men i sak så delar de varandras åsikter

Svar på tråden ’Pappan kan skada barnet’