• Sockerpuman

barnvagn ullared

Hej! Ska förhoppningsvis åka till gekås på fredag och handla massa roliga grejor till bebis... Kollade snabbt i höstas när vi va där på deras barnvagn. Är det någon som har erfarenhet av den? Eller känner någon som sagt nåt om den... De snabba vi titta på den i höstas så va den fin, men verkade lite klumpig... Någon som vet va de e för märke på den? Och är det 06 eller vad är det för typ? Tacksam för svar!! ;))

• Svar på tråden barnvagn ullared
  • livisen

Det finns en tråd som heter:

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden

Där vet de ALLT om gekås och allt man kan köpa där, check it out vet ja

• Gonta

Vet inte hur vagnen i sig är men när jag var på Ge-Kås i sept-06 var det en MODI vagn som stod där. Tror att den kostade mellan 1500-1900 inte riktigt säker men vet att det var under 2000:-.  När jag kollade runder på barnvagn läste jag att den inte har så bra betyg men kolla runder o se vad Modi har för omdömen..

Mamma till Oliver 98 & Ida 00 och BF 070129
  • Sockerpuman

oki tack... ska kolla upp modi...

• hjohanna

MODI ä inget bra, kan jag säga av erfarenhet då.. Fast det var snart 2 år sen jag köpte min vagn där, o den va skiiit!

• ludenben

jag har hört att 06an är bättre än 05an. men jag skulle ine våga köpa den.

• Sallsan

Ja har en modivagn.. inte bra alls kan jag säga. Tror dom har bytt hjulen på 06... så visst den kan ju va lite bättre än min 05, men det är verkligen ingen vagn jag rekomnenderar...

• Sockerpuman

ajdå.. lät inget bra.. Vad är det som är felet med den då?? Försöker hitta artiklar om den men det enda ja hitta va en från "plus" som inte kunde fälla ihop sin...

• Beckah82

Modi är inget bra. jag har kikat på den på GeKås och de ser ut som en fallfärdig hög med plastbitar!
    Hört massor av negativt. Min syster hade en som verkligen var sämst.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • sandrav

jag har köpt den. Vet inte om den är bra än. Men alla vagnar är ju godkända eller måste vara det. Man ska väll inte åka race heller med vagnen. Jag tycker den är fin. Har tyvär ingen bild på den, men kanske kan ta det.

• Tjollabolla

Jag var där i lördags och vi tittade på vagnen. Den såg ut som den skulle falla ihop när som helst. Helt fruktansvärd.
    Modis vagnar skulle jag aldrig köpt efter alla olyckor som inträffat med dom, de borde inte ens få säljas!

Annars så köpte vi massa bebissaker/kläder. Det lönar sig verkligen att åka dit!

.?:*¨¨*:?.Gravid i v.35.?:*¨¨*:?.
  • Peos Mamma

det är som sagt en MODI vagn som säljs på GEKÅS....men det är en MODI Easy...den har inte alla de finesserna som en "vanlig" MODI
    Jag var på väg att köpa en modi vagn men av olika omständigheter blev det inte det....Hittade en BRIO nOVA på rean...så då köpte vi den...*S*
    Men MODI har haft problem men inte mer än andra märken....
    06an skall vara betydligt bättre än tidigare modeller...
    KRAM

• Family 5

Jag skulle köpt den vagnen på Gekås om jag inte hade fått ett bra erbjudande av en kompis att få köpa hennes vagn billigt. Jag och min man klämde och kände rejält på den. Tycker den är fin. Konsumentombudsmannen säger att den har inte mer fel än någon annan vagn. Men Modi är ett nytt märke och det är ju alltid så med nya märken. Oavsett om det är bilar eller vad det är. Så ska det ju hittas fel. Och gud nåde om det uppstår nåt så blir det stora rubriker.

Gekås lämnar 1 års garanti på vagnen. Och så tror jag att det va antingen 2 eller 3 år när det gäller säkerheten på den. Och det är inte samma vagn som var där i höstas. Va på Gekås för nån vecka sen och då hade dom den nya vagnen. Jättefin. 1499kr. Med tillbehör.

Efter att ha läst mycket negativt om vagnen här på fl så bestämde jag mig för att starta en tråd och ta reda på om det fanns några nöjda Modi ägare. Och det fanns hur många som helst som var nöjd med sin vagn och ville rekommendera den till mig och andra. Ska se om jag kan hitta länken till den tråden. Det va ett tag sen nu den va aktiv.

Tycker att du ska ta dig en riktig titt på vagnen när du är på Gekås. Och gå efter din egna känsla. Ha det så kul på fredag och håll hårt i plånboken

* I Februari kommer kontakten på sladden! *
  • Sockerpuman

Tack family 5!!
    Har läst hela deb tråden nu och försöker bilda mig en uppfattning, men ja tror inte att modi e riktigt så usla som folk skriver. Klart att dom har brister men precis som nån skrev att hennes brio va helt kass... Svårt det här med vagn.. Ska ta en riktig titt på den på fredag och se själv va ja tycker... Det är iaf ett vettigt pris för en vagn.. Har sett en emmaljunga som e supersnygg och kostar 7500. Sen har försäljarna sagt till min kompis att emmaljunga ska man inte köpa för den bara strular... Då köper ja hellre billig vagn som man kan byta ut om man vill... Vi får se.. E ju 2 om detta men maken tänker nog ungefär som ja...

Tack för alla svar!!

• Peos Mamma

Gå in på Konsumentverkets hemsida...där finns påpekanden på BRIO men inte MODI...*S*

• Kattisodaniel

knorr/cango e iaf värsta skiten! köp aldrig en sån, de går bara sönder. Nu har jag har bokat en crescent vagn. Ja e jätteglad!! Supercool e den. www.crescentbaby.se

Svar på tråden barnvagn ullared