• Ballerina Me Fam

Bebis! när slutar man bli det!=?

När slutar man kalla barn för bebis?
    Jag har en kille på 5 månader oh enligt min menig så e han ingen bebis! han e nått mittimellan;) Har inte kommit på ordet än:)

Märkt det på föräldrarna på vår öppen förskola att nästan alla där säger bebis till min pojke Men han e ju ingen bebis! Tycker jag! Bebis är man när man e 1-3 månader o sen e man bara liten:=) Nån mer som tycker som mig?

• Svar på tråden Bebis! när slutar man bli det!=?
  • Miafia33

Jag brukar säga bebis ända upp till dom är ett och ett halvt år. Så det är nog väldigt olika.

en liten bebis är för mig ett barn som är upp till ett halvår

• Mylla

Ett år ungefär tycker jag. Men man kan ju tycka att ett barn slutar vara "bebis" tidigare om de är tidiga i utvecklingen.

• Björnbröder

Så fort naveln har lossnat så blir dom en bebis (nyfödd innan), sen när första tanden kommer eller dom börjar vända sig så är dom jue liten pojke/liten flicka. I mina ögon iaf. Min 6månaders ser inte jag som en bebis utan som en liten grabb. Ett barn som kan ställa sig upp (8-12 mån) har jag svårt att säga bebis till.

Så TS jag tycker som du

Älskar Fjonte och Fjollan!
  • Snart mamma till 3

Min son på 6 månader kallar jag inte bebis, han kan ju både krypa och ställa sig upp och gå utefter möbler. En bebis för mig är någon som bara ligger på golvet och inte själv kan röra sig.

• Helene m Olivia o Sigrid

Sigrid är en bääääbis!!

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Melle

Jag tycker nog att de är bebisar upp till att de är 1 år ungefär.

• norgesessan

Jonathan är snart 16 månader..han har precis gått från bebis till en pojke...denna månaden typ...

• Ameos

Vår son på snart 7 månader är definitvt en bebis!!

• miniGrynet

Vet inte riktigt!
    Kommer nog säga bebis till dottern ett tag, men det är för att hon är MIN bebis för hon är ju så söt!
    Men om jag pratar om henne för andra så kallar jag henne inte för bebis, hon är nu 4,5 månad.

Men åldersmässigt, vet inte, tänkte själv på det idag... men kom inte fram till nåt vettigt ändå!

ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Ell

Typ när de börjar gå tycker jag, dvs runt ett år för de flesta barn.

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • mamma me tre

man är bebis när man är 5 mån vad annars?? tycker JAG... spädbarn 0-3 mån ,efter det bebis till ca 11-12 mån .......................

• Kakan83

Jag trodde att man var bebis tills man fyllde ett? Kan inte minnas var jag fått den infon ifrån men det stämmer nog rätt bra med vad jag själv tycker.

• Jenniesmamma
    Jennie är fortfarande min bebis,fast hon är 1,5 år Men blir väl annorlunda sen när bebisen i magen kommer ut,blir hon en stor liten flicka
    RIP älskade lillebror! 4/8-93-28/12-06!
  • MrsXanadu

Jag brukar se barn som bebisar tills dem är runt året. Har slutat tänka på mina barn som bebisar bara för att dem har gått tidigt osv.

• Norrbotten

min bebis är 1 år och 2 månader och hon kommer nog va min bebis ännu ett tag (i alla fall nån månad till, är svårt att släppa sin bebis)

*** Stolt mamma till Alva ***
  • Ballerina Me Fam

Jo ja kommer nog själv engentligen att kalla min pojke för bebis Men bara i smyg;) bebisar av alla slag får man inte nog av;=)

Svar på tråden Bebis! när slutar man bli det!=?