• Aaattans Marie

Ni som fått fler än ett MF: hur lång tid tog det att bli gravid igen?

Denna fråga riktar sig alltså till er som fått fler än ett MF och sedan lyckats bli gravid igen. Hur lång tid tog det alltså efter det senaste MF innan du blev gravid?

Ni får gärna berätta lite om ni vill...

Har själv 2 MF i bagaget, tog 6 månader efter första MF och är nu inne på första försöket efter senaste mf. BiM på torsdag men inga större förhoppningar.

Kunskapens rötter är bittra, men dess frukter söta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fått fler än ett MF: hur lång tid tog det att bli gravid igen?
  • Tant Green

5 försök tog det efter 2:a missfallet (7 månader, men vi började inte försöka direkt jag ville låta min kropp vila lite först).

• Aaattans Marie

Skit, att man ska vara så otålig som jag Vill, vill, vill NU!

Kunskapens rötter är bittra, men dess frukter söta
  • S80

jag har fått 3 missfall. efter mitt första ma så blev jag gravid på första försöket, (vi väntade 2 menser), efter mitt andra ma så tog det 7 månader innan jag blev gravid igen. men då fick jag inte tillbaka mensen för än efter 11 v och sen var den lite oregelbunden. nu efter mitt tredje ma så väntar jag fortfarande på mensen och det var 7 v sen

• blackangel

Blev gravid direkt efter en ma. Är nu i v 12 och hoppas att det ska gå bra denna gång.

• terran

3,5 år tog det för oss. Men är gravid igen 10mån efter förlossningen.

• käck

Jag blev gravid direkt efter jag slutat med piller men det blev missfall v8, gravid månaden efter men slutade också i missfall v 19, försökte i 5 jobbiga månader till och har nu en son på 3v. Lycka till alla!

• Cacca81

Hej hej! Då kan jag komma med lite glädjande nyheter att efter mitt första missfall så var jag gravid igen efter 2 månader. Fick mitt andra missfall i november och har medvetet hållt uppe i 2 månader för att kroppen ska få vila plus att folsyran och andra vitaminer som jag fått utskrivet ska hinna verka. Så nu idag ska vi prova igen, har ÄL nu så vi får se... =) Hur har det gått för dig? Kram

• FrökenBokmal

Tog ut spiralen och blev gravid på första försöket men det varade endast 2 dagar. Sedan tog det nio månader och jag håller tummarna för jag har börjat få bruna flytningar ige (v 5+6)...

Svar på tråden Ni som fått fler än ett MF: hur lång tid tog det att bli gravid igen?