• Hustomten

Ni som ha köksö/ bardisk.

Vi vill göra om vårat kök och pratar lite om att ev göra vårat långa stora kök lite mer fyrkantigt.
    Så vi vill sätta köket som ett U ungefär, vi vill alltså ha spishäll mitt i köket så att man sitter och äter vid bordet på andra sidan.
    Hoppas någon fattar vad jag svammlar om...

Ni som har så och bilder, kan inte ni hojta till så jag får lite ideer, snälla

Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • Svar på tråden Ni som ha köksö/ bardisk.
  • LilJ

vi har inte värsta köket, men vi har som du menar och kan lägga in bilder imorn

• Hustomten
    LilJ skrev 2007-01-23 22:28:02 följande:
    vi har inte värsta köket, men vi har som du menar och kan lägga in bilder imorn
    Åh tack för det, då väntar jag ivrigt
  • väntar o längtar

Såg att du hade barn... Vi valde bort spisen på köksön och har endast en liten ho där. Och det är jag rätt glad för då sonen nu har börjat karta upp på barstolarna och vidare upp på köksön lite då och då. Dessutom sitter han gärna där när jag lagar mat och då finns risken att leksaker och annat hamnar på den varma spisen.
    Svammel, svammel...

I varje fall har vi ett kök i L/U-form - svårt att beskriva då sista snutten är vinklad. MEN bilder finns i mitt galleri.

• Hustomten

väntar o längtar-->  Ja vi tänkte ha att det hänger ihop med resten av diskbänken typ.
    Och inga barstolar, iaf inte när ungarna är i klätteråldern.
    Tänk dig ett relativt avlångt kök, med köksbordet mitt i. Så har vi det nu.
    Vi vill sätta köket som ett U och ha köksbordet på andra sidan. Så att det blir som två avd.
    Och så vill jag ha spisen mitt i ön så man kan ha ögonkontakt med dom som sitter vid bordet

Erat var skitsnyggt förresten

Svar på tråden Ni som ha köksö/ bardisk.