• MIL

mens 10 dagar efter äl, möjligt?

Fick nu ikväll en liten blödning, jag började genast att räkna, var det dags för med i dag eller i morgon, jag fick stegring på ältest den 13/1 då borde jag väl få mens den 27 eller 28 eller nått sånt. Hur jag än räknar så får jag inte ihop det.

Kan man få mens 10 dagar efter äl, eller hur funkar det? 

Jag har fått hormonbehandling av puregonsprutor och jag tod ovitrellespruta när jag fick stegringen. Kan detta bara vara en mellanblödning??

Hoppas nån har nån smart idè att komma med.

Kram på er där ute!

• Svar på tråden mens 10 dagar efter äl, möjligt?
  • Carisma95

Ägglossningen har man 10-16 dagar INNAN nästa mens.

Be true to yourself and you will never fall...
  • Microlys

Ja precis, så då är det helt normalt att få mens tio dagar efter äl... var var du någonstans då de hade sexualkunskap i skolan? *ler*

• MIL

Jag fattar väl att man kan få mens 10 dagar efter äl, men jag brukar alltid få mens 14 dagar efter äl, jag bara funderade på om detta bara helt plötsligt kunde ändra sig. har vad jag kommer ihåg alltid fått mens 14 dagar efter äl i nästan 2 års tid så därför var detta nytt för mig att mensen ev skulle komma tidigare.

• MIL

jag fick alltså äl på dag 13... men skitsamma jag märker väl vad det va så småningom

• Microlys

Ahaaa, ja men det är säkert inget konstigt med det

• kyriacou

Oroa dig inte...blöder du mycket eller var det bara lite?Jag vet hur mycket man tänker....Kanske var det en reaktion på medicinerna du fick?Kram Åsa

• Carisma95
    MIL skrev 2007-01-23 21:34:06 följande:
    Jag fattar väl att man kan få mens 10 dagar efter äl, men jag brukar alltid få mens 14 dagar efter äl, jag bara funderade på om detta bara helt plötsligt kunde ändra sig. har vad jag kommer ihåg alltid fått mens 14 dagar efter äl i nästan 2 års tid så därför var detta nytt för mig att mensen ev skulle komma tidigare.
    Kan tyvärr inte svara på vad det beror/berodde på. Men är du orolig kontakta en gynekolog.
    Och för övrigt skrev  du faktiskt i ditt TS (citerar): "Kan man få mens 10 dagar efter äl, eller hur funkar det?"
    Be true to yourself and you will never fall...
  • vintervken

ja fick min 7dagar efter äl...!! brukar ha 14-16 efter äl..

• gallello

Finns det nån som vet om man alltid får mens 10-16 dagar efter ägglossning. För mig är det dag 15 nu...

• Junifer

för mig är det nästan alltid 14

Svar på tråden mens 10 dagar efter äl, möjligt?