• Mrs Smith

Spraygrädde vs. Vispgrädde

Är det bara jag som inte gillar spraygrädde i detta land?

Spraygrädde smakar så illa, jag kan inte äta det. Artificiellt, sött, och fett på ett konstigt sätt.

Jag fattar inte hur de tänker på caféer när de tar 35 spänn för kladdkaka och så får man fejkgrädde till. Usch och blä.
    Hur svårt är det att använda en gräddsifon? Bara att skaka. Samma som för fejkgrädden men med äkta vara.

Min fråga, fejk eller äkta?

• Svar på tråden Spraygrädde vs. Vispgrädde
  • getingmidja

Det är äckligt med spraygrädde. Skrikandes

En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • giftgrodan

finns det någon som _gillar_ spraygrädde är väl snarare frågan? Förstår inte hur man får kalla det för grädde ens, det har en väldigt liten likhet...

• Runguska

Jag har ätit den en gång och säger bara - aldrig mer! Förövrigt var grädden till den dyraste bit kladdkaka jag någonsin köpt och med "riktig" och inte syntetis, plastig grädde så hade den varit enormt god!

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • Laire

Jag håller med!

Och så smälter den ju! Slänger man inte i sig det så får man ju doppa kakan i smält grädde!

Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland.
  • Lindblomman

Håller också med!! Smakar urk och så smälter den på en gång.
    Men TS, vad är en gräddsifon? *nyfiken*

• Aiwendil

Spraygrädde är sååå äckligt...
    Det är så sött på nått sätt
    Isch!

• Unik1

Spraygrädde= Me dont like...*bläää*

• Kajsan

Är det nån som gillar spraygrädde? Det är ju jätteläskigt!

• Fjompa

jag gillar inte spraygrädde heller, känns inte "riktigt" heller..

• Silverkatten06

Håller med spray-grädde smakar illa!

Lindblomman - En gräddsifon är en smart uppfinning som man hållar grädde i, skakar och så får man den vispad på nolltid, går på gaspatroner. Hittade en bild här: www.lustgasbutiken.se/

Svar på tråden Spraygrädde vs. Vispgrädde