• Mrs Smith

Spraygrädde vs. Vispgrädde

Är det bara jag som inte gillar spraygrädde i detta land?

Spraygrädde smakar så illa, jag kan inte äta det. Artificiellt, sött, och fett på ett konstigt sätt.

Jag fattar inte hur de tänker på caféer när de tar 35 spänn för kladdkaka och så får man fejkgrädde till. Usch och blä.
    Hur svårt är det att använda en gräddsifon? Bara att skaka. Samma som för fejkgrädden men med äkta vara.

Min fråga, fejk eller äkta?

• Svar på tråden Spraygrädde vs. Vispgrädde
  • honungshy och kanelfräknar

Jag tycker att spraygrädde smakar riktigt gott! Men inte om man äter förmycket.. Nu blir jag nog dissad...

• Virriga Vera

Man använder spraygrädde på serveringar för att den varar länge, du behöver inte diska ur något varje dag och skulle något bli över behöver du aldrig slänga något..

Själv har jag alltid spraygrädde hemma för att kunna ta lite grädde i irish coffé utan att behöva köpa ett paket för att sedan slänga resten. Tycker det är en utmärkt uppfinnig.

• BabyJia

Jag äter sällan spraygrädde...har de aldrig hemma. Mamma brukar ha de hemma å jag tycker de kan va ok om man e där å dricker tex varm choklad *som jag älskar* å då kan de va gott å spraya i lite sån grädde i koppen.

• Ickan

Jag tyckte det var ok som nödfallsgrädde, iaf på Irish coffe, innan jag fick gå över till låglaktosalternativ.

BabyJia: Mashmallows är så mycket godare i varm choklad än bara grädde.

• markattan

spraygrädde smakar skit rent ut sagt...

• Hannah74

Jag tycker det är rätt gott, men riktig grädde är såklart bättre! Men i varm choklad ska det vara riktig.

Vågar man hoppas?
  • Signatur

BLÄÄÄÄÄ! för spraygrädde!

(och jag förstår att företag vill ha spraygrädde eftersom det blir billigare, men då får de banne mig ta betalt för spraygrädde och inte riktig grädde också! Och tala om innan man beställer skiten att det inte är riktig grädde).

• Mrs Smith

Hmmm varkar vara så att de flesta är mot fejkgrädde (på ren svenska).

Jag har misstänkt att det är av bekvämlighetsskäl och i vinstsyfte som caféerna har denna "grädde". Problemet återstår dock med 35 kronorskladkakan...

• malin ulrika

VÄrldens jätteäckligaste är det.

• lejoch

Dum fråga, men det gav mig ett nytt villha-objekt: gräddsifo!

• notsofantastic

Jag förstår mig inte på människor som använder sådan grädde. Hur svårt är det att vispa vanlig grädde egentligen?

• littletiger

Visst är riktigt vispgrädde godast men om man bara ska ha lite lite vispad grädd till 1 kopp choklad, hur kul är det då att behöva köpa en 2-dl förpackning med vispgrädde som man använder en bråkdel av? Resten av grädden står kvar i förpackningen och blir dålig då jag inte hinner använda upp den till nåt annat.

Så därför köper jag spraygrädde att ha hemma ibland.

• galax

jag tycker att spraygrädde kan vara äckelgott ibland, men jag har det aldrig hemma. Dessutom är spreygrädde värdelös, den smälter ju bort och blir nån slags vattnig sås?

• Mrs Smith

Att vissa använder spaygrädde som littletiger gör, alltså hemma då man inte handskas med så stora volymer grädde är väl ok, det drabbar ingen fattig. Men på ett café som säljer 6 olika pajer där grädde är tillbehör...ofattbart! Dessutom är det många caféer som har detta äckliga "alternativ"...jag känner mig lurad!

• Pion75

Riktig! Spraygrädde, blaaarghh!

Svar på tråden Spraygrädde vs. Vispgrädde