• caramel meringue

Comviq abonnemang

Ni som har det, tycker ni att ni får skumma räkningar från dem ibland?

Jag har ofta fått ringa och ibland har de ändrat för att de gjort fel. (lagt på fakturaavigft eller månadsavgift som inte ska vara där) Ofta har de då dragit bort det på nästa räkning, så jag fått det att ringa för, men är väldigt skeptisk till att det stämmer...
    Sist ville jag dra bort månadsavgiften med en gång på min rälning, men då tyckte hon självklart att jag skulle ha dem att ringa för, det skulle bli s¨krångligt annars. (?) Jag propsade på att dra bort dem från räkningen med en gång och när hon gick med på det var det ju hur enkelt som helst!

Idag ringde jag om en ganska hög räkning som jag inte tyckte stämde, men de har ju förklaringar på allt.
    Jag har bytt från Comviq kompis till NYA Comviq kompis. (nej, man uppdateras inte automatiskt) När jag ringde om det sa hon även att jag skulle slippa månadsavgiften på ett år. (julklapp tror jag) Jaha, så ligger ändå månadsavgiften där på nästa räkning, plus halva förra månadsavgiften.
    När jag ringer om det säger hon att det kan ta några månader innan det uppdateras, men jag ringer ändå fär det nya. (?!)
    Så med andra ord ska jag betala nästan två månadsavgifter när jag bytte för att få månadsavgiften gratis? Varför sa de inte det när jag tecknade det nya då? Nej, för det är ologiskt!
    Jag försökte förklara detta för henne, men hon blev sur och var envis, så jag orkade inte. Eller orkade inte, det är så rörigt, så jag visste inte hur jag skulle förklara hur jag menar!

Jag har akdrig haft problem med dem förut, men nu har det blivit såhär ganska ofta. Börjar faktiskt tröttna.

Någon mer som upplever samma sak med dem?

• Svar på tråden Comviq abonnemang
  • Chilimon

Min sambo kallar dom för Skumviq, inte för intet verkar det som

Allt är ju relativt
  • SvenskEngelsk

Ush
    gillar inte heller dem
    tecknade kompis för månadsavgift 29:- med csn kort, men blir ändå 200/mån fast ja knappt ringer, och ringa skulle va gratis till comviq+sms med..
    Vill fan avbryta men de går juinte

• Bei Bei

Jag har comviq kompis kontantpåfyllning & ringer mkt jobbsamtal via telefonen (får givetvis betalt för dem)
    Fick ett sms den 2:e januari att jag hade fått 100:- att ringa för eftersom jag ringde för mer än 500:- i december månad.
    Dagen innan hade jag fyllt på mobilen med 150:- och efter det bara ringt ett enda samtal ca 2 min. Och 250:- är pytts borta!
    Ringde kundtjändst & frågade hur det kunde gå ihop sig & de säger att jag har ringt upp dem!

Kommer byta mobiloperatör.

♥ Ronja ♥
  • lelita

comviq är ju ett att företagen som jag är åteförsäljare till och jag tycker absolut att du ska ringa och klaga om det inte stämmer, stå på dig!

Har haft ett X antal kunder som blir irriterade när de kommer in och behöver hjälp för att räkningen kan omöjligen stämma, tycker att de verkar ha en massa smygavgifter vilket är otroligt dåligt stil men om du måste ha comviq så satsa på comviq fast pris istället, du kan ringa för mycket mer samt så  får du en fast räkning varje månad.....dock så kanske man får lägga ut lite mer för telefonen om du vill binda upp dig.

Lycka till

• Bei Bei

Lelita: Eller comviq nockout... Tydligen så bra att comviq inte vill att sina kunder ska ha det längre
    (de har försökt övertala min sambo flera gånger att byta abbonemang)

♥ Ronja ♥
  • bella1981

Oj vad jobbigt!! Byt till Comviq Knockout!! Det har jag, har alltid varit skeptisk till abonnemang innan, men det här kostar INGEN månadsavgift å har INGEN bindningstid.. Dessutom betalar jag via autogiro så då kostar det ingen fakturaavgift heller.. Skitbra!!

♥ v.27 ♥
  • caramel meringue

Chilomon

Haha, ska också börja kalla dem för det

I början sa mina kompisar och jag alltid "Coco-Comviq" för att det aldrig fungerade.

Svensk-engelsk

Exakt! Så är det för mig med.
    Även om de är billiga har de ingen rätt att luras.
    Jag ringer enbart till Comviq och soms agt, sms:a ska ju vara gratis.
    Jag har räknat på uppkopplingsavgiften och det var sjutton vad många samtal jag skulle behöva ringa per dag för att komma upp i den summan som de påstår

bei bei

Men vad sjukt! Blir så irriterad, för jag tycker det är uppenbart att de lurar sina kunder.
    Tycker nästan att Sverker i Plus skulle ta ett samtal med dem!

lelita

Så det är så, att de smyger in lite extra avgifter här och där?
    Knockout? DÅ ringer man väl inte gratis tilld e som har Comviq, eller gör man det?
    Känns som jag inte vill ha mer med Comviq att göra snart bara...
    De var bra ett tag, fick räkningar på 50-100 kr i månaden och nu har de stigit utan att jag gjort något annorlunda. Märkligt.

• lelita

caramel meringue: det är så svårt att säga om de gör det eller men det har förekommit för några år sen iallafall, med knockouten ringer du inte gratis inom comviq nej, testa att kolla med dom nr som du ringer till då,
    i vissa fall händer det att du tror att du ringer till ett comviqnr fast du inte gör det och då stiger ju räkningen på en gång, har du abonnemang så be om att så en specifierad faktura hem och då kan du se vilka nr som har kostat mer pengar än andra.

• caramel meringue

lelita

Aha, kan man få det? Fast man har via internet?
    Fast jag är säker på att det är till Comviq jag ringer.
    Jag använder hemtelefonen till andra nummer.
    Kan hända att jag någon enstaka gång ringer något annat mobilnummer, men då pratar jag snabbt!

• lelita

caramel meringue: visst kan du få specifierad faktura, det är bara att du ringer till edras kundtjänst 020222040 tror jag numret är och så ber du om att få hem enspecifierad faktura hem, tror att de tar 20 kr eller nåt sånt för det.
    Då kommer du att kunna se vart dina pengar går nånstans....lycka till

• caramel meringue

Tack för hjälpen lelita!

• SweetPearl

Hehe..tydligen bara jag som INTE haft problem med Comviq Har abbonemanget Comviq kompis.

• Jontes mamma

Comviq är bara skit. Jag skulle byta till dom från telia. Men de lyckades förstås krångla till det så jag blev så förbannad på dom så jag byte tillbaka till telia. Skit företag!

• SiLiOs

Jag har inte heller haft några direkta problem med comviq...men kanske skulle satsa på en spec faktura ifall att

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
Svar på tråden Comviq abonnemang