• Långbenopluto

Skrattande barn....?

Hej

Isak ä nu 6 månader (4 mån korr), han är alltid glad och ler och jollrar

MEN han har ännu inte skrattat högt.....Fundersam

När skrattade era premisar högt?

Är han inte väldigt sen? I övrigt följer han utvecklingschemat efter sin korrigerade ålder....

Tacksam för svar!

Vi tänker sällan på vad vi har - Men alltid på vad vi saknar
  • Svar på tråden Skrattande barn....?
  • susannn

det gjrde min nær hon va 3,5 månad.

• mammaNena

KOmmer inte ihåg riktigt men det va nog runt ett halv år tror jag. mia föddes i v32+5

• lill linda 82

stella föddes v35 o hon tokgarvade förta gången strax innan 4 månader åt storebror. nu strax innan 5 månader kommer skratten spontant tex då man kittlar hene över revbenen o vid halsen.

steven föddes v 37 o han gjorde likadant..

tror mer (min teori)det har med personligheten att göra. känner ett barn som inte skrattade förän hon var runt året.

• lill linda 82

sorry för stavfelen.. skriver med en hand o har dottern i knä..

• V24

Min son började skratta med ljud då han var ca 3 mån korrigerat. Men det är inte högt precis utan mer som att han kiknar. Gulligt är det i alla fall :) Tycker inte att det låter särskilt sent. Huvudsaken är att han är glad, ljudet kommer nog.

• tvillingmamma

Mina är nu fem mån (tre). Men de skrattar inte högt ännu. Tjejen har mer ljud för sig och har hunnit längre i utvecklingen än "storebrorsan".

• Dionadel

Det började Viggo med för en månad sen ungefär. Då var han strax 6 månader 3,5 korrigerat.

Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dem
  • annei

Min dotter borjade med det for en manad sedan, hon ar nio manader, 5 och en halv korrigerat. Sa hon var val 4,5 ungefar. Tyckte det var lite sent.

• Lottia

Mina tjejer ler stort och ger ifrån sig ett gurglande ljud och ibland tjuter de till samtidigt som de ler... Låter som skratt men vet inte om det räknas som det men underbart är det..

De är drygt en månad korr (okorr 3,5mån)

• Lilla K

Hugo skrattar inte högt, men man hör att det är ett skratt. Svårt att förklara. Och den som är bäst på att locka fram skratt och ljud är storasyster!! Ska jag skicka över henne?

• Humlemamman

jag funderade just när mina små tänkte börja le,,,, när började era små?

dom är 3 mån (snart 1 mån)

Svar på tråden Skrattande barn....?