Första resa till Thailand
Hej!
Jag ar ocksa adopterad fran Thailand och jag bor har borta med min man nu.
Vart i Thailand ska ni aka?
Jag tror inte att du behover oroa dig alls. De flesta thaiar kommer nog att se att du inte ar uppvuxen har. Vi har ju oftast annorlunda klader an thaiarna. Kroppsprak och framtoning ar oftast ocksa annorlunda.
Om din kille fragar en thailandare nagot pa engelska och thailandaren inte forstar kan det nog handa att han/hon vander sig till dig och fragar, pa thai, vad din kille sa. :)
Det hande mig jattemycket i borjan men inte nu langre.
Jag forstar din oro over att se ut som en "bar-tjej" men jag tror inte att det ar nagra problem. Om du dessutom solar pa stranden lovar jag att du blir tagen for en turist, thailandarna vill helst inte bli morkare an de ar eftesom det anses finare ju vitare man ar. Bar-tjejerna ar oftast gapiga, ga pa-iga och har minimala klader pa sig. Ibland kan man tro att de ar tjejer fast de ar utkladda killar ocksa.
Det beror valdigt mycket pa hur man ar som person och i sin framtoning, hur man blir bemott. Ar man vanlig och odmjuk och visar respekt infor thailandarna och deras kultur blir man ocksa bemott dar efter.
Ar man hogljudd, vrakig och skrikig tycker de nog mest att man ar jobbig. De ler lika vanligt och ger samma goda service och skulle aldrig visa nagot sa lange du ar dar men nar du har gatt pratar de desto mer..
Var artig, tacka alltid och sag hej da nar du lamnar en restaurang och anvand ditt vackra leende ofta sa ska det nog ga bra!
Skriv garna igen om du har fler funderingar sa ska jag forsoka hjalpa dig sa gott det gar.