• twentyone

HUR ont gör det att tatuera sig?

Hejsan!
    Jag är helt inne på att tatuera in min dotters namn och födelsdatum på magen, höger sida, långt ner..typ neråt ljumsken, så det inte syns med vanliga byxor.
    Men jag är lite feg, hur ont gör det? Hur känns det?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Svar på tråden HUR ont gör det att tatuera sig?
  • lieh

Där har jag en tatuering också. Tyckte inte det gjorde så ont där. Det känns ju men det är inget som söker dig. Om du fattar vad jag menar.

• memlan

Det är nog väldigt olika...

Jag har en tatuering mellan skulderbladen. Det stack lite, men gjorde inte ont. Blev nästan besviken, hade förväntat mig värsta smärtan! Kunde tom sova på rygg samma natt

• sofsan

Det är olika från person till person...men det känns helt klart.Det bränner och svider.Jag är tattad vid vristen o i svanken.

• Holmstedt

JAg vill inte skrämma dig men för mig gjorde det SKITONT! Har en runt armen och en på skuldran. Ändå gjorde jag om det. Får skylla mig själv......... Lycka till.

• Tini

Nää, det gör inte så ont... har nere på svanken nermot svanskotan. Där kändes det ganska mycket. Men den jag har på handleden  var nästan lite skön...

Jag tycker det känns lite som tusen nålar greppet...

****Stolt mamma till William 050210****
  • HelHel

Jag har en på höger skuldra.. Brände lite o sved ibland, inte så hemskt som jag hade trott =)

• For ever

Jag har tre tattueringar det känns men inte så ont att man inte överlever. Gör mer ont i början men sen blir det bättre !

• Nightfall

Det går inte att säga HUR ont det gör. Lika lite som det går att säga hur långt ett snöre är.
    Det är väldigt individuellt, och beror på hur hög/låg smärtgräns du har, var på kroppen du gör den osv.

Det man kan säga är väl att det känns iaf, för vissa bränns det och sticker, för vissa känns det som att bli skuren.

• Sweetangel78

Det bränner typ..lite svårt att förklara så där bara. Vissa tycker ju att det gör jätteont medans vissa kan ligga och skratta pga att det killar. Det ända som nästan alla kan vara överrens om är att det gör ont i början av tattueringen men att det känns mindre efter ett tag.. huden blir bedövad. Gör man större så brukar konturerna göra ont medans det inte gör så hisskelit ont att fylla i. Sen beror det ju på Vart man sätter den med.. på vissa ställen gör det mer ont än andra. Jag har alltid sagt det att vill man ha en tattuering riktigt mycket så klarar man det varesig det gör ont eller inte. Inget konkret svar på hur ont det gör.. men det går inte att jämföra från person till person.. det är så olika.
    Hoppas att du gör tattueringen.. tänk vad stolt du är sen när du gjort det.. och fler blir det kanske med

• Kakan83

Det beror på var man tatuerar sig också. Ondast gjorde det att tatutuera över knölen på ankelen tycker jag. Där man inte hade ben gjorde inte lika ont.

Svar på tråden HUR ont gör det att tatuera sig?