• twentyone

HUR ont gör det att tatuera sig?

Hejsan!
    Jag är helt inne på att tatuera in min dotters namn och födelsdatum på magen, höger sida, långt ner..typ neråt ljumsken, så det inte syns med vanliga byxor.
    Men jag är lite feg, hur ont gör det? Hur känns det?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Svar på tråden HUR ont gör det att tatuera sig?
  • Mr Tommy

Normal fart på en tatuerings maskin är ca 40 "slag/stick" i sekunden.. så man får räkna med att de ska kännas lite...

men det går över och sen blir ju resultatet väldans snyggt

• Balooba

Har oxå funderat på att göra en tatto på samma ställe, har en på svanken sen tidigare... Den gjorde inte alls särskilt ont bara man slappnar av... Tyckte mest att det kittlades och blev varmt efter de första sekunderna av spänning... Lycka till och jag garanterar att det gör iallafall inte ondare att tattuera sig än att föda barn ;)

• twentyone

Haha..min tanke också, har jag fött barn (vilket jag tyckte var en 7:a på en 10-skala) så BORDE jag fixa en tatuering. Det konstiga är att jag är nervösare för detta än att föda ebn till unge

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Smurfan JM

Min tatuering sitter strax nedanför vänster nyckelben.
    Jag tyckte inte det gjorde ett dugg alls, eller var jobbigt eller så. Innan var jag ganska nervös och trodde det skulle göra ofantligt ont, men när jag väl låg där vet jag att jag tänkte "Va? Är det inte mer än såhär?" (innan jag gick över till att koncentrera mig på att lugna min stackars kompis som var alldeles blek och skakig av att se mig blöda)...
    Enda jag hade att klaga på var vibrationerna när hon kom emot nyckelbenet - inte heller det gjorde ont, men det kändes lite mysko och läskigt när vibrationerna "spred sig" i axel och hals...

• Jenniesmamma
    Min syster gjorde sin första tatuering på magen,ner mot ljumsken,typ vud höftbenet nästan,hon tyckte att det gjorde ont när det var nära häftbenet,men annars inte,sved väldans sa hon där vid benet!

Jag själv tycker inte alls att det gör ont att tatuera sig,men alla är ju olika!
    RIP älskade lillebror! 4/8-93-28/12-06!
  • Jossi78

Gör inte alls så jätte ont! Den som gjorde mest ont är den jag har på insidan av armen nertill! AJAJA

Mamma till Ellen-01, Lova-03 & Indra-06
  • antons bejb

har en på skuldran o en på höftbenet. den på höften gjorde klart ondast. men det är en skön smärta på nåt vis. bränner o sticker typ som tusen nålar. men så farligt tycker jag inte att det var, vill gärna göra fler.

• Mr Tommy

Den som gjorde minst ont på mej var playboy kaninen som jag gjorde på snoppen...
    det låter att göra väldigt ont men de var inte smärtsammare än alla dom andra...

• Cococo

Har en tatuering på ena sidan magen - precis nedanför troskanten,
    tunn hud men tyckte inte att det gjorde speciellt ont.
    Bränner bara, eller som att de rispar lite med en kniv.. Låter värre än vad det är!

Men bättre att förbereda dig på att det gör grymt ont..

• sommarblomma1

Jag är tatuerad en liten bit ovanför ankeln på utsidan av benet och jag tyckte det gjorde jätteont men jag har också ovanligt låg smärttröskel. Jag låg och svor med sammanbiten min i 45 minuter (så lång tid det tog) och det kändes som om de tatuerade på precis samma ställe hela tiden...

Svar på tråden HUR ont gör det att tatuera sig?