• Cerrgweni

Seriös och bra e-mail!?

Hej!

Jag undrar om någon har bra tips på nån bra mail som man kan ha.. Alltså inte hotmail.com efter @.. Jag vill ha en mailadress som jag kan ha när jag söker jobb och skriver seriösa mail osv..
    Jag har hotmail-adresser redan, men det känns lite flum att ha det..

Hade en jättebra i skolan. Men den slutar gälla snart så vill skaffa en ny..

Hänger ni på vad jag menar..

/Maria!

• Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?
  • Linda 23

Man kan ha flera Teliaadresser. jag och sambon har en varsin på ett abbonemang

• Que Sera Sera

Jag har tva st gmx-mail som fatt folja med ett tag. Ar supernojd!
    Gratis, stort utrymme och till min mer seriosa mail far jag inge spam eller ngt. Kanon! Kruxxet ar att den ar tysk och saledes pa tyska samt att man maste regga med en tysk adress...
    (Tur man har vanner i tyskland som staller upp med adressinfo =P)

• Danbala

Jag skulle nog som tumregel säga att en mailadress med koppling till din fysiska person upplevs som mer seriös än en utan.

När du skaffar dig t.ex. en hotmailadress kan du ju kalla dig "Uttan Burgelsson" och bo på "Tjottahejtivägen" i "Fnöketibökstad", liksom...

Om det bara är i jobbsökarsammanhang är det iofs inte heeeela världen, åtminstone så länge du har [email protected] eller ditt_namn eller DittNamn.

Inte ens Skatteverket hjälper förstås för att ge ett seriöst intryck om man har Gullepluttan@skatteverket.se typ...

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Pompens mamma

Du kan ha upptill 5 e-mailadresser på telia om du har internet därifrån. Rekommenderar det verkligen.

• Diwa

gmail

gratis och funkar klockrent

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Danbala

Laire:
    Och jag håller inte med.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Laire

Ja, jag gjorde då inte det där knepiga med mailadresserna så det blev jättefult.

Jag är oskyldig!

Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland.
  • Cerrgweni

Tack för alla svar!

Har nu varit och kollat lite efter gmail... men hur registrerar man sig? Får bara upp massa dokument om att man typ måste ha fått en sån inbjudan...eller är det jag som är trög? ;)

Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?