Inlägg från: atej |Visa alla inlägg
  • atej

IQ-test efter anställningsintervju

Jag har tidigare varit på arbetsintervju på detta ställe.. nu hade de ringt de personer som de var mera intresserade av, och jag var bland dem
    de sa bara att jag skulle göra ett test.. Jag tog för givet att de skulle ställa frågor som rörde den branschen...
    När jag väl var där så fick jag göra ett IQ test... blev helt förvånad över detta och nyfiken såklart på hur det gick.

Nån mer som varit med om detta?

• Svar på tråden IQ-test efter anställningsintervju
  • atej

Jag uppfattade det som IQ-test..
    Blev lite förvirrad.. visste inte om jag skulle se det som integritetskränkande eller bara tänka på att göra mitt bästa..
    Å andra sidan så förstår man att i dagens läge har konkurransen på arbetsmarknaden verkligen ökat!

men tycker fortf. att det hade varit bättre och lämpligare om man hade fått göra något test eller prov som hade med med själva yrket att göra..

Ni som har gjort sånna här test.. hur uppfattade ni det hela?

• atej

nej nej det va frågor som handlade om språkförmåga.. sedan en anna del med en massa mattetal, en del med en massa en kub vars sidor hade olika siffror, sen samma kub fast utvikt.. så skulle man ange siffrorna här.. o en massa sånna här test grejer som gjorde att hjärnan gick i högvarv! i slutet såg jag att där stod : poäng del 1: ... del två... del tre... summa poäng...

jag hade 60 min på mig för att lösa detta test!

• atej

Tandhygienist som går ut till äldreboenden,där man behandlar de äldre på plats, även utbildar personalen, skriver statisktik mm

• atej

nej ne det var arbetsgivaren som gav mig detta test så fick jag själv sitta i ett rum o lösa detta! Ingen psykolog nej!
    (fast jag skulle behövt ett efter testet, blev helt snurrig i huvudet o kunde ej sluta tänka på frågorna, fast det kanske berodde på att jag inte hade ätit frukost .. :-S )

• atej

Ja men i dagens läge är det inte så lätt att bara bli sur, vända på klacken o gå därifrån!!
    Det blir svårare och svårare att vara arbetslös i detta land.. (inte för att det någonsin har vatt spec. kul att vara det men nu blir man ju nästan JAGAD av ams.. inte kul )

• atej

Han Intygade innan jag gjorde testet att endast han skulle ta del av resultatet och ingen annan efter det. DET kändes skönt att veta ifall man klantat sig ordentligt.. hehe

Tack Pysse..
    Sen fick jag reda på att vi är tre som blivid kallade till att göra testet, och av oss tre ska TVÅ få tjänst där! Då är man nära..spännande!

• atej

pratglada tjejen

Jag vet inte hur det gick eftersom han inte rättade det då.. han lovade att ringa under veckan och meddela om testresultatet och även om jag fått jobbet! Får väl vänta med spänning!
    Men så fort jag vet så meddelar jag!

jag hade heller aldrig gjort något liknande o har tänkt tidigare på att jag gärna vill prova.. så nu fick jag göra det!

• atej

Jag har fått jobbet !!!!
    verkar inte vara IQ-befriad trots allt

Svar på tråden IQ-test efter anställningsintervju