• kate79

Vill bli äggdonator? Finns det fler?

Jag har igår beslutat mig för att jag vill bli äggdonator.

Så idag har jag skickat mail för att kunna få mer information, fast jag har läst mycket på internet.

Har dock långt till Stockholm så det blir nog någon privatklinik.

Men jag har fått detta på huvudet nu och jag känner väldigt starkt för det och jag har funderat på det innan men det passade inte i livet just då.

Hade varit roligt om det finns fler där ute som är på G att bli äggdonator. Finns det fler här, ropar!

• Svar på tråden Vill bli äggdonator? Finns det fler?
  • kate79

Hemma hos oss: jag läste på en sida att helst under 35 år, vet inte hur stor betydelse det har. Hur gammal är du då?

• kate79

Återkommer imorgonkväll och skulle vara jätteglad om där fanns någon som vill hålla sällskap

• kate79

Idag så har jag fått ett nummer som jag ska ringa, så förhoppningsvis får jag möjlighet till det imorgon och sen rullar det kanske på?? man kan ju hoppas!

Fortfarande ingen som vill hänga på

• kate79

Misty: tack så mycket för länken

Fick svar igår från en privatklinik med ett nummer till universitetssjukhuset i Malmö, fertilitetskliniken. Ringde nu för en stund sedan och vilken häxa som svarade, man skulle kunna tro att jag störde henne i något viktigt, inget trevligt mottagande alls. I varje fall så fick jag ett nummer till en person som hade telefontid mellan 13-14 så då ska jag försöka ringa till henne.

• kate79

maalisen73: åldersgräns är 36 år! så om 73 i din nick betyder att du är född då så kanske du hinner! Lycka till

Idag fick jag kontakt med en kvinna och hon blev glad att jag tog kontakt De skulle snart byta lokaler och tyckte att vi skulle vänta tills flytten var över så hon skulle ringa mig i slutet av februari och så skulle vi bestämma tid för att träffas i mars. KÄnns som det är länge tills dess....

I varje fall skulle jag prata med henne på första besöket och om jag efter det samtalet fortfarande ville bli äggdonator så skulle nästa möte bli med en doktor.

Hoppas att det kommer fler i tråden, annars är jag tillbaka när hon hör av sig!

• kate79

TheLady: vad roligt!

Jag tänker samma som du, om man kan glädja andra människor så mycket då ska man absolut göra något åt det.

• kate79

TheLady: det hade varit väldigt roligt! Hon skulle ta ny kontakt så förmodligen skulle vi träffas i mars och därefter så får vi se vad som händer. Jag skulle vilja att det var mars nu

Har du barn sedan innan eller blir det ditt första?

Greta05: Det beros kanske på vad utredningen säger, om dina ägg är ok så kanske du hade kunnat, fast det kan ju hända att du också kommer behöva gå på hormoner. Ja, fråga kan man ju alltid. Håller tummarna för dig!

• kate79

TheLady: så spännande!!!

IssaPissa: jag vill visserligen ha en till, fast inte på ett bra tag.

Greta05: kan bara tänka mig hur nervös du måste vara, måste du vänta länge till tills du får veta?

maadicken: Grattis! Snart dags nu ju

• kate79

Greta05: jobbigt att vänta

Tussetösen: hur tänker du "men vet inte om jag skulle klara det", vad är det du inte skulle klara?

• kate79

Tussetösen: det var alltså ingen kritik, jag är bara nyfiken på hur du tänker!

Igår kväll när jag gick och lade mig så fick jag lite ångest. Innan har jag nästan varit hög på tanken att kanske kunna donera ägg, men igår så kände jag mig tom. På något sätt kommer det vara små Wilhelm och Tuwa (mina barn)som kommer springa omkring.

Jag känner inte att det skulle vara mitt barn utan helt och hållet de biologiska föräldrarnas men gener från mig som finns hos mina barn kommer att komma vidare och helt plötsligt så kändes detta jättekonstigt, precis som någon tar någonting från en och man inte känner sig hel.

Så gick i varje fall mina tankar, kanske helt naturligt att gå igenom dessa tankarna. Är fortfarande fullt inställd på att genomgå äggdonation om de godkänner mig.

Om någon läser som genomgått äggdonation, känner ni igen er? Om inte, hur har ni känt inför donationen?

Jag hoppas att jag inte trampar någon på tårna när jag skriver så här.

• kate79

Tussetösen: jag tror jag förstår lite hur du menar. Lite den här känslan som jag beskrev att de läkarna då tar något från en och så så kommer den delen av mig leva vidare någon annanstans, förhoppningsvis. Det känns tomt och en overklig tanke.

Samtidigt kan jag känna att jag kan överleva den känslan av "tomhet", genom att tänka att jag gör någon annan människa så glad.

Det värsta tror jag är ifall man går igenom detta och det inte resulterar i någon graviditet då kommer det verkligen kännas.

• kate79

Glad 73a: det som överväger alla tankar och att det hela kanske gör ont är just vetskapen om hur glad man kan göra andra Hoppas att det snart gror en liten bebis hos dig!

• kate79

Har fortfarande inte hört från dem i Malmö. Hon sa att hon skulle höra av sig någon gång i mars, aja, det finns ju några dagar kvar i mars fortfarande annars får jag söka henne på nytt

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • kate79

Nu har jag fått kallelse äntligen till samtal angående information om äggdonation den 12 april så får vi se vad som händer därefter.

• kate79

Jag gick in på Malmö universitetssjukhus hemsida, vad jag förstått så finns detta på vissa av universitetssjukhusen runt om i landet. Ringde till växeln och efter några samtal så blev jag kopplad till rätt person.

• kate79

Igår var jag på informationssamtal angående äggdonation, hon berättade lite om händelseförloppet och lite allmänt runt äggdonation. Fick även lämna blodprov och så fick jag klart att det kommer dröja minst ett halvår innan det blev aktuellt då jag först kunde lämna nytt blodprov om sex månader (riktigt varför förstod jag nog inte riktigt)

Men jag ska träffa kurator och läkare innan i varje fall så jag blir godkänd.

Informationen jag fick hade jag läst till mig sedan innan så det kändes som jag var förberedd. Jag har fått förfrågan om jag ev kunde hjälpa en tjej och bli hennes äggdonator vilket jag tog upp men de såg nästan sura och arga ut när jag tog upp det. Där i Malmö så fick jag visst ha egen kontakt men då skulle den personen stå i kö i Malmö.

Känns förvirrat.

• kate79

Fiaflopp: tack för ditt svar

• kate79

Marelb: den tjejen jag har kontakt med kommer inte få mina ägg utan i så fall kommer det göras en korsdonation.

• kate79

Marelb: jag vet inte om det görs på alla universitetssjukhus men det görs i Malmö vet jag i alla fall.

Svar på tråden Vill bli äggdonator? Finns det fler?