• systeranka

Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?

Enligt skrocket...hur ska magen se ut då man väntar en pojke och då man väntar en tjej?
    Vad skulle ni gissa att hjärtljud på 140-144 tyder på för kön?
    Börjar undra mer och mer vad som finns inne i min mage!!

• Svar på tråden Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?
  • Tini

Hög mage ska vara pojke.
    Under 145 skulle det vara en pojke.

Vi var på köns-ul, så vi veta att vi ska få en pojke.
    Magen stämmer på mig, men inte hjärtljuden. Min bebis brukar ligga mella 145-160,,

• snutti

Hög mage har jag lärt mig är flicka, låg mage är pojke...

• tinkerbell74

Jag har hört att skrocket säger:
    Hög mage, rund fotbollsform där midjan försvinner = flicka
    Låg mage, där magen är mer avlång som en vattenmelon och lite spetsig = pojke

Skrock om hjärtljuden är
    Under 140 = pojke
    Över 140 = flicka

• h04

Har hört som Tini, min BM sa det, men bara att det var skrock...

Hög liten strutig magen pojke,

Låg bred stor mage flicka.

• drakon

Jag har hört att en kula som pekar rakt fram är en flicka och en mage som blir mkt bred ut på sidorna är en pojke.

• kicki74

jag har bred i så fall tjej mage,men hjärtljuden spökar till det då det ligger på 148

• Cissi23

Hejsan !
    Min farmor säger att om det inte syns bakifrån att man är gravid är det en pojke. Växer man däremot på bredden är det en flicka.
    Har märkt att detta stämmer in rätt så bra.
    Farmödrar brukar veta vad de pratar om.

Kram

• Monalisan

måste säga.....att på nästan alla som jag känner så har det faktiskt stämt det här med tjejmage/killmage....=O)

• kias

Jag har hört att hjärtslag över 150 är en pojke och rund mage som går från sidorna en flicka.
    Min har hjärtslag runt 140 och en typiskt kill mage men jag väntar en flicka. Om du vill kan du gå in o kika på min mage.

• Rund

När jag väntade min son hade jag mage som jag svalt en medecinboll och rätt hög och det syntes inte bakifrån. Nu när jag fick min dotter var den precis likadan förutom att den var lite lägre...Tror inte att skrocken alltid stämmer. Däremot stämde hjärtljuden, killen hade lägre högst 144 och tjejen upp till 160 och lägst 144 en gång.

Svar på tråden Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?