• systeranka

Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?

Enligt skrocket...hur ska magen se ut då man väntar en pojke och då man väntar en tjej?
    Vad skulle ni gissa att hjärtljud på 140-144 tyder på för kön?
    Börjar undra mer och mer vad som finns inne i min mage!!

• Svar på tråden Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?
  • Bebisens mamma

Vad spännande!
    Så man kan aldrig säkert veta innan, tror jag. Det är dock kul att spekulera!

Vad gissar ni på min mage då?! Kika gärna in i mitt bildgalleri!

• snutti

Ja sen är det ju 50% chans att gissa rätt, och NÄSTAN kom ihåg NÄSTAN alla stämmer det på...

Bebisens mamma väntar en pojke!!!

• Bebisens mamma

Ja, du har sagt det Snutti! Vi får verkligen se snart, snart!*nervös*

Min slempropp har gjort sig synlig under de sista två dagarna... Tror du det är på G? Hoppas inte det!

• bullmamma

Att få spekulera är roligt ang vilket kön det kommer att bli.
    Enligt Ul är det en pojk och enligt hjärtljud är det en flicka har över 147.
    Så jag tror det är ren tur om det slår in som sägen säger *L*

• Pamela

Jag har vaeldigt log mage och hjaertfrekvens over 140 (eller runt) och jag ska ha en liten prinsessa...

• Nisen

Min lilla grabb hade 148 i hjärtljud hela tiden...

• drömvärld

Min mormor sa alltid att väntar man en pojke sätter det sig på rumpan och väntar man en flicka är det magen som växer. Det har stämt bra in i vår släkt med tre pojkar, alla mammor hade små magar och stora "rumpor", 9 tjejer, samma mammor och alla hade stora magar och inte så stor förändring på baken!!
    Men det mesta är nog skrock!

• Anne M

Jag hade en lågt hängande mage, likt ett hängbuks-svin Fosterljuden var alltid på över 140 slag/minut... Jag fick en Amanda

• Fanny 78

Jag har låg mage, det hade jag när jag väntade min son också.
    Vi vet att det blir en pojke den här gången också.
    Hjärtljuden låg på 135-147 förra gången och 150-156 den här gången.

Så jag tror inte att det stämmer.

• systeranka

Spännande att höra era historier! Nu kan jag snart inte vänta längre....är sp nyfiken!!!

• Piglet80

Jag väntar en liten kille som är beräknad att komma den 13:e januari. Min mage är väldigt låg och liksom bara en "kula". Det syns inte bakifrån att jag är gravid. Hjärtljuden ligger runt 140 slag.

Svar på tråden Skrock!! Hög eller låg mage. Pojke eller flicka?