Inlägg från: MaijaO |Visa alla inlägg
  • MaijaO

Tråd för oss rökare

Jag lyckades inte sluta fören för 1,5 år sedan. Jag har rökt genom 3 graviditeter, tyvär slutade bara en av dem med barn...
    Jag lyckades tillslut med hjälp av zyban och handledning. Och jag har lovat migsjälv att det var sista gången jag ska gå igenom det helvetet!
    Klandrar inte någon för att de inte lyckas. Vissa kan sluta hur lätt som helst och några av oss får gå genom helvetet och tillbaka för att lyckas.
    Jag kan själv säga att jag blev hjälp av att studera efekterna nikotinet har på dopaminproductionen i hjärnan. Mit största problem var nämligen inte själva röksuget utan deppen som följde rökstoppet. När hela livet blev svart och det inte fanns någon framtid att se fram emot utan ciggen. Zyban hjälpte mot det, och det var viktigare än alla biverkningarna. Och sen hjälpte det faktiskt att en ssk berättade för mig hur jag skulle komma att må och varför man mår så. Det var lättare att ta sig igenom "avgiftningen" när man förstog varför kroppen och psyket reagerade som det gjorde.

• MaijaO

Ja, jag fick hjälpen via vc. Och självklart så ska man enbart ta zyban under kontroll av en läkare. Det är ett ruskigt starkt preparat med massor av ruskiga biefekter. Men jag tyckte att de biefekterna jag fick var väl värda mitt rökfria liv. Men det beror ju på hur man reagerar på det.

• MaijaO

Milla mådde bra. Men min oro för psd var näst intill olidlig.

Svar på tråden Tråd för oss rökare