• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • BaraMysan

jag har lyckats vara rökfri nu sen jag fick plus på testet.. men jag förstår er alla.. de är skit svårt att sluta... men nu har mitt begär lagt sig och jag tycker mest de luktar illa.. har jag väl hormonerna att tacka för... men innan de var de pest och pina att känna röklukt eller se någon röka... men jag vet att alla ni klarar de.. jag ger er alla mina lyckönskningar til att ni lyckas fimpa ciggen en dag... och till alla era små magar..

• 3 barns mamman 1984

nu är man i vecka 30 och inte har man klararat av att sluta röka men de kanske kan gå är ju 10 veckor kvar...

Carl och Wictor ska bli storebröder till en liten flicka som ska komma den 25/5-07
  • Majspuree

Ljuger ni för er bm och säger att ni röker färre än vad ni gör? Det gör jag, fast hon har inte frågat sen jag skrev in mig, men frågar hon idag lär jag säga att jag bara röker 5 om dagen fast än att det är betydligt mer.

• Tessan90

Hej på er här

Är gravid i vecka 9 och röker. Inte mycket om dagen men ändå att jag röker.. Jag försöker sluta hela tiden, men det är så svårt. Försökte sluta för några veckor sedan (innan jag visste att jag var gravid), klarade mig i 3 dagar och blev sedan så hypernervös så jag var tvungen att köpa cigg. Det är så otroligt svårt..

• Filifjonkan1

Jag heter Sofia och jag röker.

::HEJ SOFIA:: *skratt*

• LillaÄrtan

Jag röker också.

♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
  • Filifjonkan1

Kan säga såhär...jag har rökt sen 12 års åldern..slutade röka officiellt när jag blev gravid...men inofficiellt så började jag dagen efter att jag sagt att jag slutat...
    Har rökt i smyg sen dess...dottern är nu 6,5 månad..jag ammar inte så hon får inte i sig något längre...känns jätte bra.
    Jag tjuvröker för mina föräldrar och släktingar,,,har inte riktigt vågat sagt att jag börjat igen..*skäms*
    Förövrigt så är jag en ganska trevlig prick som är lagom små fet och lagom smart..börjar viktväkta igen i morgon efter 2 års uppehåll..men det är visst en helt annan tråd.=)

• Tessan90

Filifjonkan1: Har själv rökt sedan samma ålder ungefär, fast slutat fram och tillbaka.. Så du är med i viktväktarna eller har du bara recept hemma? Skulle behöva hålla igång under graviditeten, sägs ju att man går ner allt man gått upp under tiden efter förlossningen och lite till

• Cinderellla

Bara 4 v kvar. Är fortfarande nere på ca 1 cigg om dan, kanske något mer ibland.

Jag ljuger för bm, vågar inte säga att ja röker igen.

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tråd för oss rökare