• Cesilia

En helg i Sthlm!

Jag och min sambo ska åka till Sthlm om tre veckor. Har ni några bra förslag på något trevligt som vi borde göra, eller nån trevlig restaurang som det kan vara värt att gå till?

Kan samtidigt passa på att tipsa er alla om att Scandic har ett väldigt bra erbjudande mellan 17/12 och 9/1 (tror jag att det var) i hela Sverige och även i övriga norden. 225:- per person i dubbelrum. Vi har bokat på söder i Sthlm

Kram på er!

• Svar på tråden En helg i Sthlm!
  • Hedda

Grå Gåsen är en mysig medeltidskrog som ligger i Gamla stan. Mysigt om man vill gå någonstans där det är lite annorlunda!

• badprinsessan

På söder ligger Chokladfabriken www.alltomstockholm.se/E/V/STOSE/0004/48/30/1.html
    dit kan det vara värt att ta sig om man gillar choklad. Man ser tillverkningen genom stora skyltfönster, dom säljer hemtillverkade praliner över disk (billigt om man gämför med andra ställen jag känner till) dessutom är det jättemysigt att sitta ner o ta en kopp rykande choklad.

På söder finns dessutom en trevlig bar på Hornsgatan (T-Bana mariatorget). Det är baren till Folkoperan. Jättemysig att sitta nner o ta en drink eller ett glas rött.. eller du kanske är gravid(?) mysig iallafall!!!

Missa inte heller min favvo, nallefabriken högst upp på det engelska varuhuset Debenhams på drottninggatan ganska nära Åhlens.

• javalady

Hjälper till att puffa för vi gör likadant, fast ett annat hotell i samma kedja och lite tidigare...

Det jag har just nu är att jag skall ut och slåss med andra på rean! Men mat måste man ju ha så idéer och förslag är varmt välkomna!

*puff*puff*

• badprinsessan

Mer tips...
    Torghandeln på Hötorget är ett måste, gärna vid stängningsdax på lördagar typ kl 15 då allt dumpas bort, verkligen DUMPAS!!!
    Dessutom ligger Sturegallerian bredvid för alla hungriga som har svårt att enas med sin sambo, där ryms ett 20-tal restauranger och det är ok att köpa från olika men ändå sitta i hop!

Sushin är underbar! Likaså det indiska Chicken Tikka!

• Alices Mamma

Kan rekommendera en smakmeny på Restaurangren Restaurangen. Väldigt trevligt och gott.

Annars kan ni ju gå på Källaren Aurora och äta middag för att sedan gå vidare. Ta en drink eller två på Judit och Bertil i Hornstull, ett ställe jag ger topp betyg. Avsluta kvällen på Clarion Hotels bar.

KOlla in Allt om Stockho,ms hemsida så får ni fler tips beroende på¨vad ni vill göra.

Ha det så trevligt i vår huvfudstad!

• Cesilia

Chokladfabriken lät ju inte helt fel

• Leeloo

badprinsessan: menar du kungshallarna?

• Cesilia

Alices Mamma:Allt om Stockolm-sidan var jättebra..Tack!

• badprinsessan

Leeloo: Ååå nu blir jag osäker, hade för mig att den heter Sturegallerian, men det kanske den inte gör... vilket fall ligger den vid Hötorget men på andra sidan vägen (det är väl kungsgatan som går där)

• Leeloo

Det är kungshallarna, om du står med sergel filmstaden i ryggen så ligger kungshallarna på andra sidan hötorget rakt fram.

• badprinsessan

OK då säger vi Kungshallarna!
    Och för dom som inte är i Stockholm ofta kan jag ju rekommendera ett besök i Saluhallen och kolla in all spännade fisk och annat som finns där, om man nu ändå är vid Hötorget vill säga...

• linapina

Här har vi suttit mycket kan jag säga. Romantiskt, gott, vegetariskt, barnvänligt men tyvärr också rätt dyrt.

www.hermans.se/

Sen är det fint att prommenera vid Tantolunden och uppe på höjden om man korsar Hornsgatan, går upp vid Blecktornsgränd (däromkring) och tittar på utsikten.

• MalinI

Restaurang Sakura...
    En japanskrestaurang med underbarmat.
    Ligger på Luntmakargatan.

• tete

Åh vad kul med helg i min fina stad!
    Prisvärt spa/beatuy: Beaty centre of Stockholm, Stureplan nr 6 (googla)
    Ta en simtur på Sturebadet eller budgetalternativet Centralbadet - jugendromantik och hångel i bassängen...
    Brunch på Elverket - 150 kronor men supermums, kom tidigt för våffelkön blir snabbt lång...
    Promenad på Djurgården, kolla in Rosendals trädgårdar, köp ngt trevligt i deras butik
    Hötorgshallen, Östermalmshallen - älskar saluhallar! Många bra matställen! Tips - Hisars turkburgare i H-torgshallen. 25 kronor för en slice of heaven!
    Ta ett glas vin och en chokladbakelse i Grand Hotels bar och känn dig lite stofilt turistig med de japanska affärsmännen.
    Arkitekturmuseum bredvid Moderna - gratis, lagom och superintressant.

Ha det så underbart!!

Svar på tråden En helg i Sthlm!