Okej, det kanske lät värre än det var, det där? Det lät riktigt illa, tyckte jag.
Jag förstår vad du menar, tror jag, när du börjar tvivla på dig själv. Jag har själv en tendens att sitta hemma och söla tills killen hittar på något och då planerar jag också in något. I ett tidigare förhållande, där min sambo var väldigt aktiv, blev han irriterad för att jag bara satt hemma. Han tyckte att jag var tråkig och förutsägbar, tror jag. Då kändes det som om jag var tvungen att vara borta i några timmar (typ gå i affärer bara för att fördriva tiden) för att han skulle tycka att jag hade ett eget liv och var mer intressant.
Vet inte om detta stämmer på dig. Men vi kvinnor har nog en tendens att låta oss styras mycket av vad mannen gör, för att vi tycker om att umgås med dem och är ganska nöjda med det. När de är borta, passar vi på att träffa vänner osv. Du kanske skulle planera in något när du vet att han inte har något inbokat, bara för att kunna säga att "nä, då kan jag inte träffas, då ska jag ut med Maria". Då kan du ju också se om han sitter hemma eller om han "härmar" dig.
Hoppas du fattar vad jag menar. Jag fattar knappt själv.