• Anonym

Han är så irriterad på mig hela tiden, tänk om han inte älskar mig?

Lite ledsen och orolig.

Min sambo säger att han älskar mig men att han bara blir irriterad över saker jag gör ibland, han tycker jag är för slarvig bland annat.

Kom nyss att tänka på att jag med andra pojkvänner irriterat mig på dem när mina känslor varit på väg att ta slut...

Är nu så rädd.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Han är så irriterad på mig hela tiden, tänk om han inte älskar mig?
  • CityMama

fråga!

varit ihop länge? hur mår han själv?

• Anonym

1,5 år!
    Hur han mår? Tja, jag vet inte. Han har haft lite jobbigt i familjen med sjukdom/dödsfall men han var irriterad redan innan det...

• Anonym

Ja han vill nog göra slut...nä men allvarligt, fråga han!

• Anonym

Har ju frågat, men han säger att han älskar mig men blir bara irriterad när jag gör "fel".

• Anonym (hmm)

Hej!

Känner igen mig, jag tycker att min man stör sig mycket på mig numera. Antagligen beror det på sömnbrist mm, men det är ändå jobbigt. Jag är ganska slarvig och glömsk, även det är antagligen pga sömnbrist.

Jag är ganska säker på att min man inte kommer att lämna mig, men det är jobbigt när man känner att han irriterar sig på en. Jag vet inte vad jag ska råda dig till. Kanske kan du överraska honom med en middag, eller något annat trevligt? Så att han fokuserar på saker som är bra med dig och ert förhållande en stund.

Kram

• Anonym

Jag har faktiskt bokat en hotellnatt för oss om två veckor med härlig frukost och et lyxrum

• elvin dräd

vet du vad livet lärt mig. Med risk för att låta gammal som gatan. Det viktigaste är att du älskar honom. Det är det enda du kan kontrollera. Så länge du älskar honom så gör ett val utifrån det. När du slutar älska honom gör slut. OM han säger att han älskar dig, tro honom.

Jag tror att det var det jag ville säga. Om nåt verkar oklart, kan jag nog förklara mig igen

• ying yang

Men lita på han när han säger att han älskar dig, något annat kan du ju inte göra.

• Anonym (hemmafrun)

TS och hmmm!

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit det där. Min man är pedant och perfekt.... Sorgligt nog maste jag erkänna att han nära pa aldrig gör fel. Han jobbar typ 10-16 timmar om dagen och lyckas ända med att städa lika mycket som mig här hemma och fixa en massa grejer däremellan. Han far faktiskt gjort lika mycket som mig här hemma trots att jag gar hemma hela dagarna.
    Han glömmer aldrig nagot och är väldigt nogrann....

Later som den perfekte mannen. Är han oxo, men jag känner att jag har lite problem med att leva upp till hans förväntningar ibland och han kan bli jätteirriterad för att jag är sa glömsk, inte bryr mig eller inte är sa nogrann. Jag talar ofta om för honom att jag är inte som honom. Vissa saker är helt enkelt inte viktiga för mig sa han far ta och sänka ribban nagra steg.

Till TS kan jag bara ge radet att inte krypa ihop när han kritisera dig för det far honom att se ned pa dig ännu mer. Sta rakryggad för det du har gjort och bit tillbaka eller om det är läge, skämta bort det. Skratta lite at honom och säg till honom i en skämtsam ton att oj vad kul att du är hemma igen älskling. Skönt att höra att du har saknat mig.
    xxx

• Anonym (Kärlek?)

Oj, vad jag känner igen mig.
    Min sambo sliter med ett lån från tidigare förhållande där han står som tidigare låntagare.
    Jag vet att det inte är upp till mig att fixa men jag  VET att han stör sig på att jag inte kan bidra lika mycket till detta som han gör.
    När det är ur världen blir det bättre säger han .......men jag börjar tvivla.
    Ska jag kasta bort mitt liv på någon som bara ser till pengar på banken?
    Jag kan bo i en liten etta på existensminimum just nu känner jag....bara jag får lite kärlek,

• Anonym

jag brukar irritera mig på min kille ibland men har inga planer på att göra slut! lita på att han älskar dig om han säger det.. det blir härligt med hotellnatten!!

• Anonym (Irriterad)

Min stackars sambo får ta mycket skit från mig för jag blir irriterad för minsta lilla.
    Jag har konstant sömnbristl och är därför mycket trött, jag håller på att sluta röka, har hållt upp några dagar, har konstant mens sen jag satte in min stav, jag jobbar och pluggar samtidigt!...
    Men inte tänker ja göra slut för det heller..risken är väl mer att han gör det för att jag är en sån bitch..:P

• Anonym (en till...)

En till som känner igen sig... Känns som han är irriterad mest hela dan, men säger att det inte är så.. Men det ärså tråkigt och känns så jobbigt att hela tiden tro att man "gör fel" och gör saker som får honom att reta sig...

• Anonym

Blir galen, han är så sur idag.

Han ska ut med vännerna idag, vilkt jag är sådär förtjust i...
    Då passar jag på att åka hem till en väg för jag vill inte sitta ensam. då säger han att jag alltid ska göa samma sak som honom, alltid... jaha, hur kul är det att höra? Klart jag inte vill sitta hemma själv och glo alltid.

Sen kallade han mig för mongo osv...

(allt via msn....)

Kul att han ska ut ikväll o supa och jag inte får träffa honom på flera dagar nu.

• Anonym (hmm)

VA??! Kallade han dig för mongo??? Äh, han verkar ha större problem än vad som först framgick!!! Och vadå, du skall alltid göra samma sak som han? Förstår han inte att du också vill göra något? Eller vill han att du skall sitta hemma och längta efter honom?

Varför får du inte träffa honom på flera dagar när han går ut? Ni är ju sambor? Räknar du med att han kommer hamna i fyllecell och inte bli utsläppt på några dygn, eller? Jag fattar inte riktigt, men jag tycker absolut att du borde ta en funderar på om du vill bli behandlad sådär!!!

Han är sur på dig, säger du. JAg tycker att du borde bli sur på honom. Tala om för honom att du tycker att ni behöver utvärdera ert förhållande, att du inte är säker på om du vill vara ihop med någon som är irriterad på dig alltid. Så skulle jag ha gjort, för jag skulle inte vilja vara ihop med en suris som dessutom förolämpade mig!

• Anonym

skrev sambo ovan ser jag, men jag bor hos honom ett par dar i veckan bara, då min lägenhet finns kvar i en annan stad där jag jobbar ibland på helger osv!

Han skrev mongo på msn för att han tyckte jag märkte ord eller nåt, minns inte.

Vet inte vad han menade när han skrev så, att jag alltid härmade honom. börjar fundera om jag kanske är konstig?! jag kanske alltid gör som han? hm...

• Anonym (hmm)

Okej, det kanske lät värre än det var, det där? Det lät riktigt illa, tyckte jag.

Jag förstår vad du menar, tror jag, när du börjar tvivla på dig själv. Jag har själv en tendens att sitta hemma och söla tills killen hittar på något och då planerar jag också in något. I ett tidigare förhållande, där min sambo var väldigt aktiv, blev han irriterad för att jag bara satt hemma. Han tyckte att jag var tråkig och förutsägbar, tror jag. Då kändes det som om jag var tvungen att vara borta i några timmar (typ gå i affärer bara för att fördriva tiden) för att han skulle tycka att jag hade ett eget liv och var mer intressant.

Vet inte om detta stämmer på dig. Men vi kvinnor har nog en tendens att låta oss styras mycket av vad mannen gör, för att vi tycker om att umgås med dem och är ganska nöjda med det. När de är borta, passar vi på att träffa vänner osv. Du kanske skulle planera in något när du vet att han inte har något inbokat, bara för att kunna säga att "nä, då kan jag inte träffas, då ska jag ut med Maria". Då kan du ju också se om han sitter hemma eller om han "härmar" dig.

Hoppas du fattar vad jag menar. Jag fattar knappt själv.

• Anonym

Jag förstår. Jag är en sån person som trivs med att bara vara med honom, faktiskt så har jag gått på stan ett par timmar fast jag inte vill, just för att som du säger- verka mer intressant.

Fast det har då varit för att ge honom lite mer ensamtid, för han sitter faktiskt mest hemma hela tiden, vi är rätt lika där.

Svar på tråden Han är så irriterad på mig hela tiden, tänk om han inte älskar mig?