• Anonym (gammal)

Vill inte bli gammal

Mår så jävla dåligt. Vill inte bli gammal. Känner mig som en kärring redan nu. USch letar varje dag efter rynkor. Vill aldrig säga min ålder. Och värsta är att jag är endast 29 år. Är det någon annan som känner likadant?
    Vill tillbaka då jag var 25.

• Svar på tråden Vill inte bli gammal
  • morzan4

Värt att tänka på: Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal!
    Tänk på att du inte är gamlare än du vill vara. Jag är 10 år äldre än du ungefär och jag känner mig inte gammal. OK, nån rynka har jag väl och en del gråa strån men jag tror inte att nån annan tänker på dem om jag inte bryr mig i det själv. Skratta mycket och strunta i din ålder, då kommer din omgivning att tro att du är yngre än vad du i själva verket är...
    Kram!

• fiffiluran

jobbigt för dig! tror att du inte är ensam om en ålderskris.. det känns som att det drabbar väldigt många. jag är 29 och fyller 30 i sommar, jag ser inte min ålder som ett tecken på att jag är gammal. Nä, jag är jag och åldern är bara en siffra. Tex så är mitt ex 7 år yngre än mig! jag jobbar och reser och gör precis vad jag vill, det finns inget i världen som skulle kunna trycka in mig i nått "30års-fack" och "gör det som du förväntas göra nu" osv.. nä, jag bara njuter av livet!

jag hoppas du kommer över din åldersnojja och börjar njuta lite istället.

• fiffiluran

föresten, fråga dig själv vad du tycker är snyggast.. en kille som är 19 eller en kille som är 29.. det åldern gör med vårat utseende är inte bara av ondo.

• qaz

kändes vid 30.men nu bryr jag mig inte.det gick över.man har ju liksom inget att välja på.

• Alexp

Jag har ingen åldersnoja. Man måste ju se fram emot framtiden... Har du inga mål i livet? Det är ju mål som gör att man lever och frodas i nuet för man Vet att det blir ÄNNU bättre sedan!
    Själv vill vi ju barn om något år... Sedan är det ju barnen och uppfostra, leva, semestra, osv med barnen. Låter underbart. Under tiden blir vi rika(Ja jag HAR det som mål i livet, fult eller inte ) så att vi kan gå ner i arbetstid med barnen men ändå leva gott. Sedan flyttar dom ut, blir Egna människor som kommer och äter och man får se skaffa ett eget gott liv. Sedan köper vi Pensionatet i Spanien och bor där under vinterhalvåret. Då kan man ju fortfarande njuta av livet. Sedan blir man pensionär och man får mycket fritid kan gå mycket i naturen och gotta sig åt livet. Och som en röd tråd genom hela livet kan man Alltid och åter Alltid se fram emot en Het kopp kaffe med en liten bit mörk choklad.

Kan det bli bättre?

• Snuttetrollet

Om man inte blir äldre så skulle livet ta slut istället. Tycker du inte att dina livserfarenheter är värt någonting?
    Skräcken att bli gammal är väl en rädsla inför döden egentligen.
    Du har inga barn som gör att du ser på framtiden istället?

• Anonym

Känner exakt likadant! Jag är 27. Jag vill inte heller vara i den "fasen" av livet, att folk börjar skaffa barn och hus och bil och sånt... jag hade ingen riktig sån där härlig ungdomstid, så det kan jag längta efter.

Hittar också nya rynkor varje dag.

• Alexp

Skulle tro att alla längtar tillbaka till den härliga ungdomstid som (aldrig) hadde... är inte säker dock men se framåt för fasen. Det finns något som är mer sant än vad folk tror:
    Det blir vad du gör det till!

• Anonym (Jessica)

43 år och känner mig gammal med tanke på min ålder.Det känns att det är kört nu och ålderdomen väntar.Jävla trist bara.

• Anonym (25-åring)

Jag har ingen åldersnoja men vill inte bli så gammal att jag inte klarar mig själv.

• Anonym (Tant)

44 år här. Livet känns som att det är slut.

• Anonym (Tanten)

Rynkor, gäddhäng, dallrande bak, kissar på mig ibland...och 45. Utförsresan är i full gång.

Svar på tråden Vill inte bli gammal