• Shannon

Namn från Mumindalen...

Appropå ovanliga namn....

Hur skulle ni reagera om någon presenterade sitt barn för er och sa "det här är min dotter, "Muminmamman"?

Vilka namn från mumindalen låter mest "normala"? Om ni var tvungna att döpa någon till ett av dessa namn, vilket skulle det vara?

Pojkar: Snusmumriken, Mumin, Muminpappan, Sniff, Stinky, Snork, Hemul (Hemulen), Bisamråttan, Knyttet, Skruttet, Förfadern

(unisex) Hattifnatt

Flickor: Snorkfröken, Homsan,Muminmamman, Lilla My, Filifjonkan, Mårran, Tofslan, Vifslan, Salome, Ninni, Too-Ticki, Tulippa, Mymlan

• Svar på tråden Namn från Mumindalen...
  • IHateYourFace

Ja tyckte att Too-Ticki va jättefint när ja va liten. Hade ta hade nån frågat mej då om ja ville byta hade ja gjort de bums

Hon är den sötaste bebisen ja någonsin sett. Men ja trodde hon skulle ha rosa hår, som du.
  • IHateYourFace

Oj så ja stavar.. dags att sova snart..

Hon är den sötaste bebisen ja någonsin sett. Men ja trodde hon skulle ha rosa hår, som du.
  • Kanelaa

Åhhh. älskar mumin, särskilt tofslan och vifslan, kan klart tänka mig att döpa mina barn till det i andra namn iaf

• lokacitron

Kille jag skulle nog ta Sniff.
    Tjej.Lilla My.

• zebran i Stilla havet

My kanner jag en tjej i min egen alder som heter. Fint ju. Annars gillar jag bade Hemulen och Tulippa.

• Josie O

Stinky, Bisamråttan å Förfadern. Fy va kul det skulle va...

Undrar om mina två söner skulle stämma mig senare i livet. Eller om de bara skulle kräva daglig terapi...

• HotRodDady

haha.. stinky.. passande på en liten vandrande bajsmaskin=0D

• Shannon

Haha!

Såg på svenskanamn att någon hade blivit döpt till mumin.

Svar på tråden Namn från Mumindalen...