• kajsa27

ikea-tips??

HEJ!
    Ska på ikea i helgen och tänkte köpa lite grejer till bebben som kommer om 10 veckor.

NÅGRA TIPS?? Vad är bra/billigt från ikea??

/KAjsa

• Svar på tråden ikea-tips??
  • Rimfolina

Och spjälsäng, om ni inte har det. Sniglar, den billigaste är riktigt prisvärd.

• Hååning

Det finns mycket som du kan köpa därifrån till din lilla bebis. Om du inte bor så nära och inte åker så ofta så kan du handla lite tills bebisen blir lite större.

De har härliga matsett för bebisar där det kan du titta på de e jättesöta (finns på barnavdelningen).

En mycket omtyckt produkt har varit "fårskinnet" som de flesta föräldrar inhandlar till sina små gosingar.  Så finns det ju många baby saker i form av mjukisar osv.

Grattis ti bebben och hoppas du hittar det du skall ha!

• Lilla Mimsan

Om du gillar att du själv och behöver underlakan kan jag rekomendera att köpa deras vanliga underlakan till vuxensäng. Kostar max 60 kronor och då får du ut tre till spjälsängen!!

• Peos Mamma

har köpt en bunt med frotte handukar oxå på ikea.....5 kr st för vita...inte så tjocka men helt ok på skötbord eller som raphanduk...Kram

• Mumin75

Vi har köpt spjälsäng "Hensvik", madrass, spjälskydd och skötbord "Hemnes" på Ikea. Jättefina grejer till mycket bra priser.

• smulan 75

spjälskydd,kräkis dukar,bebiskudde,mobil(till sängen el skötbordet),uppblåsbart underlag,speldosa,gossedjur,påslakan&örngott,skötbordsset(spann m lock,hylla att hänga på sidan t krämer,tvättlappar mm),matset (med haklapp,mugg,tallrik,sked),snuttisfilt,reflexer(till vagnen snurrande som armband perfekt till vagnens hjul),fleecefilt(bra till vagnen) Lycka till med inköpen

• Astarte

Men köp inte fårskinnet Ludde bara! Det säger IKEA själv inte är för små barn. De är mattor, och inte annat!

Annars håller jag med ovanstående. Jo: försök få tag på Antilop oxå. Matstol. 99 kr, säker och superbra. Men brukar vara slut.

• Hååning
    Astarte skrev 2007-01-26 10:12:26 följande:
    Men köp inte fårskinnet Ludde bara! Det säger IKEA själv inte är för små barn. De är mattor, och inte annat!Annars håller jag med ovanstående. Jo: försök få tag på Antilop oxå. Matstol. 99 kr, säker och superbra. Men brukar vara slut.
    Alla jag känner har haft en sådan åt sin bebis...får man fråga varför inte?
  • Astarte

Ikea avråder från det då den är så pass impregnerad att den inte passar små barn.
    Man ska ha en korthårig lammullspäls från en bäbisaffär istället. Jag kontaktade Ikea och frågade dem. Vi hade sedan dem som mattor istället och om rummet inte vädrades luktade det MYCKET smukt från dem. Inte får då, utan blekmedel/flamskyddsmedel elelr vad det kan ha varit.

• smulan 75

glömde skriva badkar för barn men finns bara i blått om jag minns rätt

• bebisetta

På Gravid .se kan man beställa ett jättefint fårskinn för 395:-. + 50:- för frakt. Jag fick det på 2 dagar när jag beställde. Det är inte så stort men det passade perfekt i vår mjuklift. Kan det vara 90 cm lång kanske. Jättemjukt och skönt och anpassat just för bebisar.

• hanna 86

Åh, det finns så mycket!
    Ett måste (tycker jag själv) är Antilop matstol om är supersmidig! Lätt att ta med till släkt och vänner och enkel att rengöra!

Speldosor, leksaker, påslakansätt, filtar, spyhanddukar och förvaringslådor eller dylikt.
    Finns såååå mycket! Hade inte överlevt utan ikea!

tror vi köpt allt utom vagnen på IKEA...

Lycka till

Ivaldi 051111
Svar på tråden ikea-tips??