Inlägg från: skrotomanen |Visa alla inlägg
  • skrotomanen

Brustna blodkärl?

Att blodkärlen lätt går sönder i underlivet vid ansträngning är det vanligt. Har varit med om det fyra gånger på tre dagar nu. Fick konstaterat på gyn första gången att blodkärl gått sönder och därför jag blött. De andra blödningarna har följt samma mönster. Vid lite ansträngning går de sönder och blöder. Vanligt?

• Svar på tråden Brustna blodkärl?
  • skrotomanen

Jag är i vecka 13. Och som du säger vid nr 2 har det hänt, den andra gången efter VUL, tredje gången efter jag lyft dottern...men allra fösta gången efter jag gått i trappan.

• skrotomanen

pratade med med BM igår för säkerhets skull och hon sa att så länge det bara är väldigt sparsamma blödningar så är det ingen fara. Hon sa att man kan ha väldigt ytliga och känsliga blodkärl i början av graviditeten, men att det troligtvis kommer upphöra på sikt. Blev lite lugnare.

• skrotomanen

Tack hemlis, men hur många veckor höll det på så här för dig. Det är garanterat individuellt men på en höft sådär. Så jag vet på ett ungefär liksom.
    Hoppas du får en toppen helg! Ska njuta av snön så mycket jag kan och vila.

• skrotomanen

Min BM sa att är det bara lite, typ en stänkblödning är det ingen fara samma sak sa läkaren på UAS gynakut. Hon sa att det var blodkärl som gått sönder och att det är ganska så vanligt.

Svar på tråden Brustna blodkärl?