• snuttan2

Att bli/vara bonusförälder...

har oxå två bonusbarn. nä ja kallar mig inte själv för bonusförälder/mamma för jag tycker att dom har två föräldrar så om någon frågar så är det min sambos barn.
    har oxå försökt hålla mig utanför deras uppfostran men det håller inte i längden för när de är äldre( min killar är 11 o 13) så måste man kunna säga till dom för dom är hemma även när deras pappa inte är hemma o jag känner att vi får bättre relation att jag pratar/ säger till dom utan att ta upp det med deras pappa först. hmm vi har ju givetvis samma "reglar" jag o deras pappa eftersom vi har ett gemensammt barn oxå så är det ju fördel om man gör lika.
    oj, mycke svammel vet inte om någon begriper hur jag menar gör det ju knappast själv

• snuttan2

lollisen--> tyckte oxå det var grymt jobbigt innan vi visade för barnen att det var vi.... började med att jag åkte hem till dom o bara var " kompis" med pappa o vi var ute o sparka boll eller något sen började falla sig naturligt undan för undan när barna började fråga efter mig när dom skulle i väg på något eller undra varför jag var tvungen att åka hem på lördagskväll då kändes det som man var accepterad och då visade vi väll mer o mer att vi var mer än kompisar. vilket jag tror dom räknade ut rätt så fort för man kan ju inte dölja sina känslor...

• snuttan2

Hur gammla är barnen lollisen? är ju klart enklare, eller inte hmm? när de är lite äldre o förstår lite mer vad som händer. eller att pappa har varit ensam längre tid o märker kanske humörförändring på honom oxå.

ciner-->usch, va jobbigt att han inte vill acceptera men är han i 7-8 år åldern eller? då kanske det är lite kännsligare när tex kompisar pratar om vad dom gör med mamma o pappa osv och han gör inget med sina båda föräldrar...vet inte en tanke bara.
    på det viset är det väll lite lättare i dag när det är mer vanligt att barna har många kompisar oxå med skillda föräldrar.

Visst är det jobbigt att höra gnäll bio/bonus emellan men jag tycker det har funkat bra det var nog mest gnäll i början från bio här eftersom helt plötsligt kunde hon inte bara åka o lämna barna hos deras pappa för att hon skulle ut. hon var så van vid att han nästan bara var hemma innan vi träffades o då hämta han givetvis barnen så fort hon ville så jag fick ta mycke gliringar från henne i början, tyvärr.

Svar på tråden Att bli/vara bonusförälder...