• Capa

Kent - bästa musiken som finns

Hej hej,

Någon mer än jag som tycker att Kent's musik är helt underbar. Mina favoriter just nu är M och 400 slag.. En annan favorit är Mannen i den vita hatten (16 år senare).. Den här musiken får mig alltid att må bra.. Är man inne i en tid ´där man inte mår så bra, då gör musiken så att man lättare kan gråta ut och få bort mycket av sorgen och deppresionen man har. Den sinnesstämningen man är i blir oftast mycket starkare när man lyssnar på deras musik... Ibland kan ju då jobbiga känslor också bli starkare men på ett bra sätt...

• Svar på tråden Kent - bästa musiken som finns
  • getingmidja

Sveriges deppdansband nr 1?
    Kommer inte ihåg vem det var som omnämnde Kent som just det, men visst ligger det väl något i det?
    De har en hel del bra låtar, ofta är de tyvärr inte så muntra.

En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • Capa

Det är ju just därför de är så bra... Deppig musik är allvarlig musik som får en att fundera...

• getingmidja
    Capa skrev 2007-01-26 13:53:14 följande:
    Det är ju just därför de är så bra... Deppig musik är allvarlig musik som får en att fundera...
    Det ligger något i det.
    Morsan tyckte alltid att den musik jag lyssnade på hemma var så deppig, Depeche Mode var det.
    En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • Capa

Om jag inte får lyssna på dem på ett tag kan jag bli alldeles galen,var i Miami för ett par veckor sedan och det första jag gjorde när vi kom hem var att lyssna på kent,konstigt att det kan bli så, som ett beroende nästan..

• Missisola

Kent regerar, men kan inte hålla med att sista plattan är en höjdare om man jämför med de äldre alstren....

Utan dina andetag gör en salig!

EbbaBebban 4-ever
  • Myself

Känns som nåt riktigt till skillnad från mycke skit som spelas på rix mfl... Känns inte så enkelt, försökte förklara för min mamma att celine dion hade så enkel musik, de fanns inga djup, till skillnad från kent som min mamma inte kan med. det var för lätt, försökte jag säga till henne, hon invände att det var ju jättesvårt att sjunga som celine dion.. bla bla, hon fattar inte...
    Såg lyxfällan och helt plötsligt spelades gravitation, vart helt salig!

• Missisola

Myself: Min mor introducerade mig till KENT

EbbaBebban 4-ever
  • Missisola

...dvs deras musik

EbbaBebban 4-ever
  • Capa

Precis, Kent's muisk är djup. Jag har kommit på att låtarnas betydelse har att göra med vilken sinnesstämning man själv är i. Väldigt länge trodde jag att stenbrott handlade om mobbning och utanförskap. För ett par månader sen insåg jag att den handlar om att man måste våga vara arga på varanndra. Man får inte vara rädd för att ta upp konflikter. man får inte spara på sig allt så slutligen droppen rinner över, för kanske någonting som är hur litet som helst. Det är oxå när man får lov att vara arga på varanndra som man kommer närmre varandra. Det var en på arbetet som sa att vad tror du händer om man inte vågar ta ut något på sina arbets kamrater... jo man tar med det hem och tar ut det på sina nära och kära... Stämmer så väl... Honom kan jag alltid ta ut aggresioner på, även sånt som inte handlar om honom...

• Capa

Slutsats är ju en annan låt som är grymt bra... Mannen i den vita hatten måste jag nog ändå säga är en av de bästa... Speciellt slutet i den... man får riktig gåshud när man hör den

• Lindblomman

Har aldrig förstått Kents storhet. Antingen mår man dåligt av ångest eller så somnar man av tristess när man lyssnar på deras musik... Men det är tur att vi alla inte har samma smak, vad tråkigt livet hade varit då!

• Capa

Somnar gör man inte... men ångest kan man få... fast på ett bra sätt....

• zacha

Bästa låten med kent tycker jag är- Istället för ljud

• Halv zigenare

Jag tänker citera Kent:
    "Man blir trött på ditt jävla gnäll"...

Näh. Är inte så jätte förtjust i kents musik. Sköna texter och småskön rytm när man är lite deppig, men annars tycker jag inte det så mycket.

• Capa

Dom som försvann är bra... men absolut inte den bästa... tyckte inte om den så¨mycket i början men nu tycker jag om den..

• Capa

kan knappt gå till jobbet utan att lyssna på kent..

• Capa

Hej hej,

Det är konstigt, att låtar som man inte vetat riktigt om man tycker om helt plötsligt förvandlas till helt underbara låtar efter att man har hört dem 1000 ggr... Elite är en sådan llåt.. lika så socker...Nån som håller med?

• Capa

"Etthundra överklasspoeter kan inte ge mig någonting, jag har sprungit i ett liv nu, jag sprang för att stå still i jakt på ett mirakel när det fanns precis intill, nu är jag vaken jag är fri..." Elite... Hur grym är inte den texten?

Svar på tråden Kent - bästa musiken som finns