• Nea85

vad kostar det att förminska ringar?

vad kostar det att ta in 2st ringar? mina är lite förstora...nån som vet`?

• Svar på tråden vad kostar det att förminska ringar?
  • Jontes mamma

Jag gav 250 kr när jag slog in min förlovningsring.

• engla pengla

Beror på om det är mönster då kan det bli dyrare.

• Bast

Det hänger även på om det är stenar eller inte i ringen!
    Mitt tips är att du går till den guldsmed du tänkt förminska dem hos och fråga. Fråga NOGA!!!!
    Jag skulle förstora min ring (förlovningsring och vigselring sitter ihop) och det kalaset gick lös på 850 kronor! Men då var det ju redan gjort, så det var bara att pröjsa och se glad ut!

• Marlene

när jag skulle förstora min ring så skickade dom iväg den för kostnadsförslag för hon i butiken var inte säker på vad det skulle gå på. Det borde ju inte vara nån omöjlighet att göra så

• Nea85

jag har mönster på framsidan av ringen, samt en sten i den andra...  de är i guld...på sidan in mot handflatan är slät

• Jontes mamma

Det bästa är att gå till ett ställa som har en guldsmed som jobbar på plats. Inte till ett ställe som måste skicka i väg dom. Då får man en bedömning direkt och kan bli lite billigare också eftersom dom slipper skicka iväg dom. Jag gjorde det felet när jag skulle slå ut en annan guldring jag hade fått av min sambo. Det blev mycket dyrare.

• Ansapansa

min sambo fick förminska sin gratis, på samma stället som vi hade köpt dom. guldsmeden polerade även bådas ringar gratis

Svar på tråden vad kostar det att förminska ringar?