• Anonym (flygrädd)

Stesolid 10mg - hur länge sitter det i?

Jag hade tänkt ta 10mg Stesolid idag innan vi ska flyga eftersom jag är så vansinnigt flygrädd! Resan tar 3 timmar. Hur länge sitter medicinen i om man väger 69kg...nån som har en aning? Tråkigt om man är en zombie hela kvällen sedan...

• Svar på tråden Stesolid 10mg - hur länge sitter det i?
  • Anonym

den kan sitta i upp till 24 timmar ta bara 5 mg.

• Anonym (flygrädd)

ok...då kan jag ju pröva det...har använt Sobril förut men det hjälpte inte ett dugg.

• Anonym (LK)

Har du fått stesoliden utskriven av en dr? vad gav han dig för instruktioner?
    du kan ju börja med att ta 5 mg, om det inte känns bättre efter ca 40 min kan du ju ta en 5 mg till.

• Zitronmuphin

Jag fick 5mg 's tabletterna mot flygrädsla jag tog två en ½timme innan planet avgick sedan fungerade det finfint. Väl uppe i luften smuttade jag på en 33cl starköl under de 1½tim som vi var på planet.

Jag märkte att för mig gick de ur kroppen fort så att när vi hade landat så kände jag inget av de.
    Läkaren hade rek. att jag testade mig fram dagen innan flygresan vilken dos som fungerade för mig. Jag märkte att för mig berodde det på stressgraden hur många tab. jag behövde samt hur länge de satt i.

Jag var också rädd för att vara en zombie hela resan (vi skulle vara borta två dagar) men för mig märkte jag att Stesoliden gick ur fort.

Jag väger 60kg.

• Anonym (flygrädd)

Tack alla...jag ska börja med 5 mg och sedan ev ta 5 mg senare som LK skrev. Läkaren sa bara att ta 1 tbl och inte dricka sprit pga ev snedtändning...

• Anonym (flygrädd)

Hej alla! Kan nu berätta att jag tog 10mg tbl och jag sov väl lite men annars tar det knappt på mig...antar att adrenalinet gör sitt... Men det var betydligt bättre än Sobril som jag tagit förut.

• Anonym

lite läskigt med folk som knaprar piller och dricker sprit på flygplan tycker jag...

• asfaltsblomman

Anonym-vad ska man göra då? få en panikattack?

maskrosbarn
  • Anonym

asfaltsblomma:
    smart kommentar, man ska väl ALDRIG blanda sprit och tabletter=?

• asfaltsblomman

sorry, läste inte hela inlägget.
    och NEJ DET SKA MAN INTE!

maskrosbarn
  • Anonym (flygrädd)

Nej självklart drack jag ingen sprit när jag tog tabletten! Det vore ju vansinne och det är nog alla på det klara med i den här tråden...

• Anonym (?)

Alltså, måste få fråga...
    Tar ni Stesolid för flygrädsla,..??
    Min sambo får Stesolid när han får akuta migränanfall...krampdämpande mm. (ges på akuten)
    Får man det utskrivet för flygrädsla...?

• asfaltsblomman

stesolid är ju lugnande..

maskrosbarn
  • Anonym

Anonym (?)

Ja visst kan man få det för flygrädsla inget ovanligt.

• calemero

stesolid 10mg och en liten stänkare och du sover som ett barn (gärna ihop med en panodil som katalysator) tabbletten verkar bätrre!

Svar på tråden Stesolid 10mg - hur länge sitter det i?