Kan man läsa gamla msn konversatioer?
Jag har en magkännsla att allt inte är som det ska.
Jag har en magkännsla att allt inte är som det ska.
har du den nya så kan man det
japp, det kan man
Om personen har klickat i att konversationerna ska sparas..
Ja, det kan man under förutsättning att man inte har ändrat inställningarna så att den inte sparar historik.
Hur gör man för at se dom?
det bör finnas en mapp på datorn med namnet för den epost adress som gäller. och i den mappen finns andra mappar med epost adressen för de personer som en konversation har hållits.
Dom finns bland mina dokument. Ska finnas en mapp där det står konversation.
Näpp, ingen sådan mapp fanns.
Mina dokument - Mina mottagna filer... Där i ska det finnas en mapp.
Då har nog människan valt att inte spara konversationerna..
Det finns inget under Arkiv/visa meddelandehistorik?
Var finns Arkiv/visa meddelandehistorik ?
Kan jag läsa mina mina vänners konversationer i MSN Messenger?
MSN Messenger konfigureras automatiskt så att snabbmeddelandekonversationer lagras i en mapp på datorn.
Standardplatsen för den här mappen är: C:\Mina dokument\. (Om du vill se exakt var mappen finns:
Öppna MSN Messenger
Klicka på menyn Verktyg
Klicka på Alternativ
Visa fliken Meddelanden
Tänk på att det är enkelt att avaktivera funktionen som lagrar konversationer. I det långa loppet är en god och öppen dialog betydligt mer konstruktivt.
Högerklicka, (klicka med höger musknapp) på startknappen längst ner till vänster så får du upp en sk. snabbmeny.
Välj där 'utforska'.
Då kommer ett program upp som heter 'Utforskaren'. På vänstra sidan ser du en smal list med mappar. På högra sidan kan finnas någon mapp eller fil bara.
På den högra sidan letar du fram med hjälp av rullningslisten en liten 'låda' bakom ett minus.. vad det står först vet jag inte iom att det kan man göra personligt, men längst bak ska det stå inom parentes: (C:) det betyder att det är er hårddisk.
Kika på mapparna som ligger under där.. där ska finnas en mapp som heter 'mina dokument'.
Nu kan det vara så att denna mapp ligger under någon annan, så det bästa du kan göra då är att klicka på 'plusen' före varje mapp, så öppnas undermapparna fram.
Vi använder XP som operativsystem och på vår dator finns den mappen en bit 'under', får gå via 'Documents and Settings'.. vidare till 'Cecilia Melin'.. och sen in i 'Mina dokument'. Så börja med att öppna de mapparna som finns först för att se vad som finns under dem.. (Öppna via att klicka på plusset då öppnas bara menyn på vänstra sidan och inte hela mapparna då öppnas innehållet på höger sida).
Finne du inget, testa klicka rakt på startknapper, vänsterklick och kolla på menyn som kommer upp om du ser 'Mina dokument' där.. eller om det finns en meny som heter 'Dokument', peka isåfall på pilen som pekar ut från 'Dokument' där under borde en genväg ligga till 'Mina dokument'.
Men när du väl funnit 'Mina dokument' så klickar du där på 'Mina mottagna filer'... där dinns mycket kul allt som är mottaget över nätet bland annat *S* kanske du hittar nå'n intressant bild..
Där ska/bör över meddelandehistoriken ligga.
Men annars om du har tur.. så.. prova att högerklicka på msn gubben längst ner till höger på skärmen, vid klockan.. välj alternativ att 'logga in som xxxxxx@xxxx.xxx vad han nu har för mail.. har du tur har han sparat lösenordet och då kommer du in på en gång på msn och kan använda dig av meddelande historiken.
Antingen då via personen du misstänker att han har en relation med.. genom att högerklicka på namnet. Annars gå via Arkiv/Öppna meddelande historik och klicka på namnet.
ja o m man valt att spara det .. ligger ju i datorn