Vi ser båda till att göra lite saker tillsammans i vår stressade vardag för att just inte falla ner i något slentrianliv.
Ibland spontanbokar vi en bowlingbana någon kväll och går in för det till tusen i en bowlingtävling :)
Överraskningar är bäst tycker jag :) Jag skriver ofta små lappar, skickar sms eller mail om vad han ska ha på sig eller packa och när vi ska ses. Sedan har det burit av lite här och var. Nyligen bokade jag hotell i jönköping på scandic med spadelen. Det kostade 900 kr för 1 dygn för två personer inkl frukost och möjlighet att njuta i spadelen på hotellet. Urmysigt var det. Ibland har jag skrivit att han ska packa träningskläder så går vi till något gym och kör ett träningspass ihop, ibland sticker vi till simhallen och simmar och plaskar ihop :), långpromenad. Nu när det är kallt och snö ( där jag bor i varje fall :) ) så skulle vi promenera runt sjön i helgen som var. Då tog jag en ryggsäck och slängde i hembakade mackor och gjorde varm choklad så efter en stund på vägen satte vi oss ner och fikade i solen :)Bara så mysigt att sitta och titta på folk, naturen och drömma. Vi brukar norpa med oss digitalkameran och ta fina naturfoton med oss på också. Då skrattar vi och har kul åt hur roliga fotona blir :)
Överraska med en fin middag hemma kanske? Jag la ut en picknickduk på vardagsrumsgolvet framför tv:n en gång och så satt vi på den och åt räkor, baguetter och drack vitt vin och sen mös vi framför en film. Bara en rolig grej istället för att sitta vid middagsbordet.
Har ni badkar? Varför inte ta ett bad tillsammans med ljus och kanske någon go musik i bakgrunden? ett glas skumpa? en öl? färskpressad apelsinjuice att dricka? Ligg och njut i bubblorna och dröm er bort tillsammans. Vad önskar ni er mest? Vad skulle ni verkligen vilja göra med era liv? även om ni kanske inte kan uppfylla det så låt tankarna driva och låt er drömma tillsammans :)
En del tips. Kanske lite galna men så gör vi i vår vardag för att inte få tråkigt :) Ibland spelar vi spel eller springer ut i backen på kvällen och åker pulka :) Och då är vi ändå 26 och 31 år gamla ;) Barnasinnet är alltid kvar :)
Lycka till!