• Tjofsen

Svårt

Kan man inte anmäla det och få tillstånd nåt slags besöksförbud i erat hem. Om hon vill bråka finns, som ni skriver soc och familjerätten, annars skulle hon ju bli portförbjuden.

• Tjofsen

Nilina: jo tack..om det vore så jädrans enkelt och bara skita i det ....men den energin man MÅSTE ta för att mamman inte fixat det hon ska....som exempelvis inte fixat skridskor, lämnat med medicin, ringer inte och säger vad det står för meddelande från skolan som vi bör veta......Då får man DUBBELT upp! Den energin är den man vill SLIPPA. VI ger aldrig mamman de bekymren. Så jag fattar inte varför HON ska lägga det på oss. HELA tiden får mamman andra att lösa hennes problem. För alla vill ju att barnet ska ha det så bra som möjligt. Ingen vill ju att barnet ska gå till skolan utan skridskor när alla andra barn har, ingen vill ju att hon ska vara sjuk för att hon inte får sin medicin, ingen vill ju att bara hon inte ska ha utvecklingssamtal i skolan för att mamman inte bryr sig och pappan inte ens fått information......

Jag har dock taggat ner några hekton nu. Känner att jag inte kan oroa mig för allt runt omkring. Det enda jag önskar är en glad tjej som kommer hit, att pappan engagerar sig i vardagligheterna, att mamman sköter det hon ska och att jag respekteras för det jag ställer upp, det jag gör för alla andra och att jag ska få egen tid när jag behöver det.

Så hade allt varit friiiid och fröööjd.

Svar på tråden Svårt